کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

چه تخم مرغی بهتر است؟

تخم مرغ محلي يا 2 زرده؟ تاريخ‌دار يا بدون تاريخ؟ بزرگ يا كوچك؟ سفيد یا قرمز؟

آيا واقعا اين فاكتور‌ها در كيفيت تخم مرغ تاثير گذارهستند؟متخصصان مي‌گوينددر واقع رنگ پوسته تخم مرغ به نژاد مرغ بستگي داشته و تاثير چنداني بر كيفيت تخم مرغ ندارد و بايد بيشتر به تازگي تخم‌مرغ توجه كرد تا رنگ آن.



از سوي ديگر اخيرا تخم مرغ‌هايي به بازار آمده‌اند كه روي بسته بندي آنها نوشته شده«همراه با امگا3 ». در صورتي كه غذاي مرغ با بذر كتان غني شده باشد، آنگاه تخم مرغ‌هاي آن حاوي 225 ميلي‌گرم اسيد‌هاي چرب امگا 3 و ويتامين E خواهد بود.



البته متخصصان معتقدند كه بهتر است تامين امگا 3 بدن از طريق مواد خوراكي نظير ماهي‌هاي چرب باشد كه اين مواد به طور طبيعي حاوي امگا 3 هستند . اما در پاسخ به اين سوال كه تخم مرغ محلي بهتر است يا ماشيني؟



پزشكان به طور متفق‌القول تخم مرغ محلي را توصيه مي‌كنند كه از مرغ‌هايي بدست‌آمده كه در محيط باز پرورش يافته و غذاي طبيعي خورده‌اند. به عقيده آنها نوع غذاي مرغ و محل زندگي آن به طور مستقيم بر كيفيت تخمي كه مي‌گذارد،تاثير‌گذار است. در موقع خريد تخم مرغ هم بايد به تازگي و سالم بودن آن توجه كرد.



تخم مرغ‌هاي ترك دار يا شكسته براي مصرف خوب نيستند. علاوه بر اين با توجه به گرم شدن هوا، ريسك فاسد شدن تخم مرغ هم افزايش مي‌يابد. يك راهكار ساده براي آزمايش سالم بودن تخم مرغ اين است كه آن را در ظرفي حاوي آب و نمك شناور كنيم؛ تخم مرغي كه ته آب برود سالم است و تخم مر‌غ‌هايي كه روي آب مي‌مانند، مانده يا خراب هستند.



همچنين تخم مرغ‌هاي تاريخ‌دار هم تا حدود زيادي به تشخيص تازگي يا ماندگي كمك مي‌كنند.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر