کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

دادستان تهران خبر داد: دستگیری فرد هتاک به فائزه هاشمی  و یکی از عوامل سی دی ظهور نزدیک است






اعتصاب غذايی در زندان وجود ندارد






جــرس: درحالیکه بر خلاف ادعای دادستان کل کشور، فرد هتاک به فائزه هاشمی طی مصاحبه ای از عدم دستگیری خود و حضور فعال در محل کارش سخن گفته و بر هتاکی های خود افزوده، این بار دادستان تهران مجددا از بازداشت وی خبر داد.




دادستان عمومی و انقلاب تهران، همچنین پیرامون اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان در ایام تعطیلات، مدعی شد "تا جایی كه من اطلاع دارم اعتصاب غذایی وجود نداشته، چرا که قضات و دوستان ما مرتب به زندان‌ها سركشی می‌كنند."




این مقام قضایی همزمان از دستگیری یكی از عوامل فیلم جنجالیِ «ظهور بسیار نزدیك است»، اعلام وصول شكایت ریاست دولت علیه یك مداح معروف، احضار یك نفر در رابطه با شكایت مجمع تشخیص مصلحت از شهرداری خبر داد.




اعتراض زیادی از جانب علما و مراجع مطرح شد

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه‌ مراسم تودیع و معارفه‌ سرپرست دادسرای ناحیه شش تهران، در جمع خبرنگاران پیرامون اقدامات دادستانی برای فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیك است»، گفت: در همان روزهای انتشار این سی‌دی، توجه ما به این موضوع جلب شد و علت هم این بود كه اعتراض زیادی از جانب علما و مراجع مطرح شد. تهیه‌كنندگان این سی‌دی فكر نمی‌كردند با واكنش گسترده‌ علما مواجه شوند.


دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان این‌كه دو اتهام "توزیع سی‌دی بدون مجوز" و "نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" برای یكی از عوامل این فیلم پیش‌بینی شده، گفت: فعلا یكی از عوامل این سی‌دی بازداشت است و تحقیق در مورد سایر متهمان ادامه دارد. به نظر ما این سی‌دی فراتر از آن چیزی است كه آنها مطرح می‌كنند و هزینه‌های مالی آن نیز در حال بررسی است.




وی خطاب به برخی رسانه‌ها تذكر داد كه نباید اخبار را بدون اطلاع دادستانی منتشر كنند و اظهار عقیده كرد: این به معنی جلوگیری از درج اخبار نیست. توقع ما این است كه سایت‌ها و رسانه‌ها اخبار قضایی را با اطلاع ما منتشر كنند تا به خطا نروند. بازداشت این فرد بر اساس یك روند قضایی انجام شده و فعلا نیز در بازداشت به سر می‌برد.




عوامل مالی این سی‌دی هنوز شناسایی نشده‌اند

دادستان تهران یادآور شد: عواملی كه در تهیه و پشتیبانی مالی این سی‌دی نقش داشتند هنوز شناسایی نشده‌اند و این امر مستلزم تحقیقات بیشتر در این زمینه است. حسب اعلام آقایان هفت میلیون برای تهیه‌ این سی‌دی هزینه شده است ولی بر اساس گزارش‌های اعلامی این میزان بیشتر از آن چیزی است كه مطرح می‌شود. توزیع گسترده‌ دو میلیون نسخه سی‌دی در كشور بر اساس نقل‌هایی كه شده، بیشتر از اینها هزینه دارد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال كه "آیا مشخص شده كه تهیه‌كنندگان این سی‌دی به جایی وابسته بوده‌اند؟"، گفت: خودشان این را تكذیب می‌كنند ولی چنین كار گسترده‌ای حداقل بدون كار سازمانی مشخصی نمی‌توانسته صورت گیرد.




فرد هتاک به فائزه دوباره بازداشت شده است

خبرنگاری درخصوص پرونده‌ فحاشی به فائزه هاشمی سوال كرد كه دادستان تهران گفت: قبل از عید درخصوص این پرونده اقدام كردیم. این فرد چند روزی در بازداشت بود و در ملاقاتی كه خودم با این فرد داشتم وی اظهار تنبه كرد و گفت پس از اظهارات رهبری بسیار ناراحت شده كه چرا چنین كاری را انجام داده است. انتشار مطالب وی برای ما بسیار جای تعجب داشت. بر اساس همان اظهار ندامت و پشیمانی این فرد را قبل از عید آزاد كردیم و جای تعجب بود كه چرا مجددا حرف‌هایی زده كه موجب تاسف مردم و مسئولان شده است.




فیلمبردار هنوز در بازداشت مانده است

دادستان با ادعای این‌كه نباید اجازه دهیم فضای كشور به فضای اهانت تبدیل شود، از احضار مجدد این فرد و بازداشت وی خبر داد و اضافه كرد: نفر دوم این پرونده كه این فیلم را تهیه كرده، از قبل از عید بازداشت شده بود و هنوز آزاد نشده است. البته اقدامات تحقیقاتی از وی رو به اتمام است و به لحاظ تكمیل تحقیقات احتمال دارد كه آزاد شود. در این پرونده تا این لحظه افراد دیگری را شناسایی نكرده‌ایم.




شکایت رئیس دولت از مداح معروف

این مقام ارشد قضایی، با اشاره به حملات یکی از مداحان معروف تهران به رئیس دولت – به دلیل برخی نزدیکان وی- با بیان "این‌كه عده‌ای به خود اجازه دهند در هر منظر، منبر و مجمعی به دیگران اهانت كنند صد در صد خلاف مصلحت نظام است و جرم به شمار می‌رود"، اعلام كرد: شكایتی كه از سوی ریاست جمهوری علیه یكی از مداحان معروف تهران مطرح شده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام وصول شده و پرونده به یكی از بازپرسان ارجاع شده است.




گروهی جاسوس بازداشت شده اند

به گزارش ایسنا، جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین نتایج پرونده‌ ضارب دكتر عباسی و عوامل ترور دكتر شهریاری، گفت: جز در مورد یك نفر كه در تلویزیون مصاحبه كرد، در این زمینه عواملی را شناسایی نكرده‌ایم اما حدود پانزده نفر كه در بخش‌هایی از این پرونده فعال بودند یعنی شبكه‌های جاسوسی اسراییل دستگیر و بازداشت شده‌اند. در مورد ضاربان و عاملان، غیر از این فرد هنوز فرد دیگری دستگیر نشده است .


وی درخصوص پرونده‌ شكایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از شهرداری تهران نیز گفت: در چند هفته قبل تخریبی صورت گرفت كه این پرونده در دادسرا تحت رسیدگی قرار گرفته و یكی از عوامل آن نیز احضار شده است.




اعتصاب غذایی در کار نبوده است

در حالیکه تعدادی از زندانیان سیاسی طی یک ماه گذشته به دلایل مختلف دست به اعتصاب غذا زده بودند، از جعفری دولت‌آبادی در این خصوص سوال شد كه وی ادعا کرد: تا جایی كه من اطلاع دارم اعتصاب غذایی وجود نداشته است. قضات و دوستان ما مرتب به زندان‌ها سركشی می‌كنند.




وی همچنین افزود در این دوره ایجاب می‌كند كه نظارت بر زندانیان افزایش یابد. باید توجه داشت در حالیكه ظرفیت‌های مكانی هیچگونه افزایش نیافته اما جمعیت زندانیان افزایش یافته است و سرپرستان نواحی باید بازدید از زندان‌ها را از اقدامات ضروری خود بدانند.




رسانه ها حریم خود را حفظ کنند

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین هشدار داد: با توجه به نزدیك شدن به انتخابات رسانه‌ ها حریم خود را حفظ كنند و به دنبال آرامش مردم باشند. فضای اهانت و تهمت و تخریب یكدیگر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر