کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

تجمع صدها هزار معترض یمنی در روز جمعه: علی عبدالله صالح باید کنار برود

صدها هزار تن از شهروندان یمنی روز جمعه تظاهرات کردند و خواستار کناره گیری “علی عبدالله صالح” رئیس جمهور این کشور شدند.


به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که هزاران تن از نظامیان یمنی کنترل مسیرهای تظاهرات را به منظور جلوگیری از درگیری میان موافقان و مخالفان عبدالله صالح را به عهده داشتند، مردم صنعا پایتخت یمن پس از برگزاری نمازجمعه با تظاهرات در خیابانهای این شهر و در مسیر میدان مرکزی صنعا، علیه دیکتاتور یمن شعار دادند.


این تظاهرات که در برخی رسانه‌ها “میلیونی” توصیف شده، علاوه بر صنعا در چندین شهر دیگر یمن نیز برگزار شده است. گروههای مختلف مخالف دولت یمن در این تظاهرات شرکت داشته و هدف از آن را پایان دادن به ریاست جمهوری ۳۲ ساله علی عبدالله صالح اعلام کرده‌اند.


میدان اصلی شهر صنعا و خیابان های اطراف آن امروز مملو از جمعیت گزارش شده است در حالی که در تظاهرات گذشته دامنه جمعیت به خیابان های اطراف میدان نمی رسید. همچنین دست کم از چهارده شهر دیگر یمن نیز گزارش تظاهرات منتشر شده است.


از دو هفته پیش، پارلمان یمن با برقراری حالت فوق العادده در این کشور قصد مهار موج گسترده اعتراضات و تظاهرات مردمی بر ضد حکومت علی عبدالله صالح را داشته است.


از سوی دیگر، گفته می‌شود که مذاکرات بین دولت و مخالفان بی نتیجه بوده است، چرا که رییس جمهوری یمن حاضر به کناره‌گیری نیست و می‌گوید در غیاب او نیروهای القاعده کنترل اوضاع را در یمن به دست خواهند گرفت.




View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر