کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

وضعیت نگران کننده دانشجوی زندانی، علی اکبر محمد‌زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف













جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، با گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت، کماکان در سلول انفرادی و تحت فشار بازجویی بسر می‌برد.




به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر و به نقل از منابع آگاه، علی اکبر محمد‌زاده، به دلیل آنچه بازجویانش "اعتراف نکردن به گناه"، اعلام کرده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است تا اعترافاتی خلاف واقع علیه خود انجام دهد.




بر اساس این گزارش، محمدزاده در حال حاضر در سلول های انفرادی بند ٢۴۰ زندان اوین قرار دارد و به گفته هم‌بندان پیشین‌اش، به دفعات مورد شکنجه‌های شدید جسمی قرار گرفته است.




محمدزاده ٢۶ بهمن ماه ٨٩، یک روز پس از خیزش های مردمی ٢۵ بهمن، در مقابل دانشگاه شریف توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب وشتم قرار گرفته و بازداشت شد.




این فعال دانشجویی که ظرف این مدت تنها ٣ تماس تلفنی کوتاه با خانواده داشته، طی دو سال گذشته چندین بار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد تهدید و بازجویی واقع شده بود.




گفتنی است چندی پیش هدی محمدزاده، خواهر این دانشجوی بازداشتی و از دانشجویان دکترای مهندسی برق دانشگاه تورونتو، با انتشار نامه ای تلاش کرد تا صدای تظلم و دادخواهی‌ خود را به گوش همگان برساند.




وی در نامه خود که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته بود، پیرامون برادر خود خاطرنشان ساخت "هدف از نوشتن این نامه اعلام و اعتراض به وضعیت برادرم و باقی زندانیان سیاسی است که در وضعیت مشابهی قرار دارند و هیچ راه قانونی ای برای پی گیری وضعیت ایشان وجود ندارد زیرا طبق گفته‌ی بازجویان، آنها حاضر به هم‌کاری نیستند".


 


 

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر