کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

عكس قديمي از ليست قيمت غذا قهوه خانه اي در سال 1270



۹ نظر:

  1. oon moghe dastgahe type boodeh ma khabar nadashtim? un ham type farsi?

    پاسخحذف
  2. چقدر تابلوئه كه الكيه

    پاسخحذف
  3. اولین چاپخانه در ایران در شهر تبریز تأسیس شد. عباس میرزا نایب السلطنه میرزا زین العابدین تبریزی را مامور فراگیری فن چاپ و به راه انداختن نخستین چاپخانه در تبریز کرد.(فرهنگ دهخدا)

    میرزا زین العابدین تبریزی به سال ۱۲۳۳ هجری قمری اسباب و آلات چاپ حروفی را به تبریز آورده و تحت حمایت عباس میرزا نایب السلطنه که در آن زمان حکمران آذربایجان بود مطبعه کوچکی برقرار نمود و کتابی مزبور میرزا ابواقاسم فراهانی بود که حاوی قصه‌هایی از جنگ میان دولت ایران و روسیه که در مورخ ۱۲۲۸ هجری قمری (برابر با ۱۸۱۳ میلادی ) با عهدنامه گلستان به پایان رسیده بود.(تاریخ هیجده ساله آذربایجان -احمد کسروی )
    اولين روزنامه چاپي ايران، در دورهً سلطنت " محمد شاه قاجار " به وسيله " ميرزا صالح شيرازي " در تهران تاً سيس گرديد. نخستين شماره اين نشريهً ماهانه که داراي نام مخصوصي نبود و به تقليد از واژهً روزنامه در زبان انگليسي، " کاغذ اخبار " ناميده مي شد، در 25 ماه محرم 1253 قمري ( اول ماه مه 1837 م ) انتشار يافت.
    بهتره تا از چیزی مطمئن نیستی، نه ناییدش کنی و نه تکذیب!!!

    پاسخحذف
  4. مطالب بالارا از ویکی پدیای فارسی نوشتم که یادم رفت منبعش رو ذکر کنم.
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE_%DA%86%D8%A7%D9%BE_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86_%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%BE

    پاسخحذف
  5. polo 6 abbassi , cholo 6 abassi !!! common!!

    پاسخحذف
  6. ساختگي نيست يك ليست قيمت ديگه هم مربوط به سال 1304 اواخر دوران احمدشاه و شروع سلسله پهلوي رو من ديدم قيمتهاي اون دوران بيشتر از اين نبوده و اگر از پير مردهاي قديمي سئوال كني ميگن كه تخم مرغ 40 تا يك قران بوده و يا اينكه در تهران سال 1280يك نفر خونه مجللي ميسازه و تمام هزينه زمين 1000 متري توي نياوران و ساختمان 1000ريال ميشه از اونروز كوچه معروف ميشه به كوچه 100 تومني اينو من توي يك روزنامه خوندم

    پاسخحذف
  7. صاحب غذا خوري و پسران فاميل ما هستند
    من دقيق ميتونم اطلاعات بدم ....
    ساختگي نيست اين عكس ماله يك غذاخوري در بازار شهر تبريزه
    اين غذا خوري نسل به نسل ( از جد به پسر ) رسيده و الان هم يكي از پسران اداره اش ميكنه
    صاحب اين غذاخوري مير آقا قرآني ميباشد كه الان هم در تابلوش نوشته (غذا خوري قرآني و پسران)

    پاسخحذف