کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

توضیحات دادستان درباره 5 محارب و چند بهایی

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام کرد: پنج متهمي که پرونده آنها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شده است، جزو گروهک تروريستي منافقين هستند و بهايياني که اخيرا دستگير شده اند به اتهام سازماندهي آشوب هاي روز عاشورا بازداشت شده اند.
دکتر "عباس جعفري دولت آبادي" روز جمعه در پاسخ به سووالي درباره ارسال پرونده پنج نفر از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب اسلامي تهران گفت: کيفرخواست اين پنج نفر، بر اساس گزارش هاي ماموران ، مستندات قوي و اقرارصريح متهمان صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
دادستان تهران اظهار داشت: سازماندهي جرايم ارتکابي در روز عاشورا از سوي اين افراد و تلاش موثر آنان براي ساختار شکني در اين روز، از مصاديق بازر محاربه محسوب مي شود.
جعفري دولت آبادي در عين حال تصريح کرد: اين پنج نفر از اعضاي گروهک تروريستي منافقين هستند.
دادستان تهران در پاسخ به سووال ديگري درباره آخرين وضعيت ساير بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا گفت: تحقيقات درباره آنها به سرعت ادامه دارد و به محض تکميل تحقيقات، کيفرخواست صادر مي شود.
وي تاکيد کرد: ‌بازداشت شدگان آشوب هاي روز عاشورا در صورت توجه اتهام به آنان، پرونده شان با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال مي شود و اينگونه متهمان تا زمان تشکيل دادگاه، آزاد نخواهند شد.
جعفري دولت آبادي در عين حال افزود: کساني که اتهامي متوجه آنان نباشد، آزاد خواهند شد.اين مقام قضايي در پاسخ به اين سووال که آيا در ميان ساير بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا، افراد ديگري نيز وجود دارند که اتهام آنها محاربه باشد؟ گفت: نتايج تحقيقات را پس از تکميل پرونده ها اعلام خواهيم کرد اما تعداد ديگري نيز وجود دارند که به اتهام محاربه ، تحقيقات درباره آنها ادامه دارد و در صورت ارسال پرونده آنان به دادگاه ، جداگانه اطلاع رساني خواهد شد.
دادستان تهران در پاسخ به سووال ديگر خبرنگار ايرنا مبني بر اينکه آيا مجازات تمام کساني که اتهام آنها محاربه است، اعدام خواهد بود؟ گفت: يکي از مجازات هاي اتهام محاربه، اعدام است که مجازات اين دسته از متهمين به تشخيص قاضي تعيين مي شود.
**‌پرونده بهاييان
جعفري دولت آبادي در پاسخ به پرسش ديگري درباره اتهام تعدادي از بهاييان که اخيرا دستگير شده اند، نيز گفت: اين افراد به دليل آنکه هم در سازماندهي آشوب هاي روز عاشورا نقش داشتند و هم به دليل ايفاي نقش موثر در ارسال تصاوير اين آشوب ها به خارج از کشور، دستگير شده اند.
دادستان عمومي و انقلاب تهران تاکيد کرد: اين افراد به دليل بهايي بودن دستگير نشده اند و پرونده آنها پس از تکميل تحقيقات به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال خواهد شد.
اين مقام قضايي همچنين تصريح کرد:‌در بازرسي از منزل برخي از اين متهمان بهايي ، اسلحه و تعدادي گلوله جنگي کشف شده است.
*** پرونده هتاکان به آرمان هاي انقلاب اسلامي
اين مقام قضايي درباره پرونده هفت نفر از هتاکان به آرمان هاي انقلاب اسلامي گفت: محاکمه شش نفر از آنها هفته گذشته انجام شد و محاکمه يک نفر ديگر در هفته آتي انجام مي شود که پس از پايان محاکمه همه اين افراد، حکم آنها اعلام مي شود.
دادستان تهران به مردم اطمينان خاطر داد که با متهمان آشوب هاي روز عاشورا با سرعت و قاطعيت برخورد خواهد شد.
**پرونده کلوتيد ريس، خبرنگار تلويزيون دبي و يک تبعه آلماني
دادستان تهران در پاسخ به سووال ديگري درباره آخرين وضعيت پرونده کلوتيد ريس، تبعه فرانسوي که از جمله بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري است، گفت: قرار است جلسه محاکمه ديگري درباره وي تشکيل شود و دادگاه تصميم نهايي را اتخاذ خواهد کرد .
جعفري دولت آبادي همچنين اعلام کرد که "رضا الباشا" خبرنگار سوري تلويزيون دبي و يک تبعه آلماني که در بازداشت بسر مي برند، بزودي آزاد خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر