کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

شکايت BBC فارسی از ايران

صادق صبا، رئيس بخش فارسي تلويزيون بي.بي.سي در اين خصوص ادعا کرد كه مهندسان ماهواره‌هايي که از روي آنها براي ايران برنامه پخش مي‌کنند به نتيجه قطعي رسيده‌اند که پارازيتي که بر تلويزيون فارسي بي.بي.سي و چند کانال ديگر انداخته مي‌شود منشاء ايراني دارد.

وي افزود: بنابراين ايران در نهايت مسئول اين اقدام است و سازمان‌هاي مختلف نيز به ايران در حال وارد كردن فشار به ايران هستند و آنها هم به مجمع جهاني ارتباطات اي تي يو که مقرش در ژنو است شکايت کردند و از اين سازمان خواستند تا از ايران بخواهد جلوي چنين اقداماتي را بگيرد و بي.بي.سي هم از اين کار حمايت مي‌کند.

صبا در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين که اين مجمع يک نهاد وابسته به سازمان ملل هست آيا مي شود به يک راه حل عملي رسيد، با حالتي مأيوسانه گفت: اگر اين شواهد را در اختيار نماينده ايران در مجمع جهاني ارتباطات قرار دهند آنها بايد پاسخگو باشند که چرا چنين کاري مي کنند و با آن که اين مجمع بخشي از سازمان ملل متحد است که قدرت اجرايي به آن معنا ندارد اما مي تواند فشار زيادي به دولت ايران وارد کند.

وي همچنين تهديد كرد كه برخي كشورهاي صاحب ماهواره نيز گفته اند كه براي تحت فشار قرار دادن پخش برنامه‌هاي ايران، با بي بي سي همراهي خواهند كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر