کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

قطارهای تازه در متروی تهران به رغم بی‌مهری‌های دولت

نخستین قطار از سری قطارهای جدید متروی تهران امروز صبح به بهره‌برداری رسید. این قطار تا پایان هفته به ایستگاه قیطریه (خط یك) منتقل خواهد شد و این ایستگاه مانند بقیه ایستگاه‌ها به مسافران خدمات ارائه خواهد کرد.
جعفر ربیعی مدیر عامل شركت بهره‌برداری متروی تهران در مورد این مساله گفت: مشكل ایستگاه قیطریه تنها كمبود قطار بوده كه با ورود قطار فوق این كمبود جبران شده و تا پایان هفته مسافران شمال می‌توانند از ایستگاه‌های قیطریه استفاده كنند؛ قطارهای بعدی نیز به تدریج وارد خطوط می‌شود و حركت در خطوط جدید نیز مانند سایر خطوط ادامه پیدا می‌كند.
مدیر عامل شركت بهره‌برداری متروی تهران همچنین خبر داد که روند آمدن قطارها تا یك سال و نیم آینده متوقف نخواهد شد.
ربیعی افزود: این قطار از اولین سری قطارهای مربوط به قرارداد سال 86 بوده كه توسط كارخانجات داخلی و متخصصان داخلی ساخته شده است و از جمله قطارهایی بوده كه باید ظرف یك سال و نیم آینده به طور كامل به متروی تهران تحویل داده شود.
به گفته ربیعی از اواخر دی ماه هر ماه دو قطار وارد ناوگان شده و از شهریور ماه سال 89 نیز هر ماه سه قطار اضافه می‌شود.
ربیعی اظهار امیدواری کرد که با ادامه چنین روندی شرکت مترو قادر خواهد بود تا سرویس‌دهی به ایستگاه‌های جدید را انجام دهد و فاصله قطارها را از چهار دقیقه به سه دقیقه در ساعات پیك و بعد از آن به دو دقیقه كاهش دهد.
درخواست کمک شرکت مترو از دولت
ربیعی برای ادامه روند کار مترو از شهرداری و دولت درخواست کمک کرد تا منابع و تجهیزات مورد نیاز را تامین کند و اجازه ندهند كه روند برنامه‌ریزی شده متوقف شود.
ربیعی نیاز هر واگن مترو را یك میلیون دلار ذکر کرد و خبر داد که در حال حاضر یك كشتی نیز روی آب است كه به مقاصد بنادر ایران در حركت است که واگن های مورد نیاز مترو را حمل می‏کند.

او افزود: در حال حاضر 55 میلیارد تومان برای ترخیص واگن‌ها مورد نیاز است كه 25 میلیارد تومان آن توسط شهرداری طی چند روز گذشته تامین شده و به بانك‌ها نیز پرداخت شده است و برای مابقی آن دولت قول‌هایی را داده است.
مدیرعامل شركت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه اطلاع داد که ‌در حال حاضر تجهیزات مربوط به سه قطار، 14 لوكوموتیو تهران ـ كرج و 15 واگن دو طبقه نیز در گمرك مانده است كه اگر در زمان لازم ترخیص شود قبل از سال وارد خطوط می‌شود.
مدیرعامل شركت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران همچنین وعده داد که سال 89 سال خوبی برای خدمت‌رسانی خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که از سال 89 سرویس‌دهی بهتری از نظر كاهش سرفاصله اعزام قطارها و كاهش ازدحام در مترو به مردم ارائه شود.
در ماه‌های گذشته محمود احمدی‌نژاد و حامیان دولت بر لزوم عوض‌شدن مدیریت متروی تهران تاکید کرده‌اند اما مخالفانی از جمله در میان نمایندگان مجلس، چنین تغییری را خلاف‌قانون می‌دانند.
محسن هاشمی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی است که احمدی‌نژاد همواره او را رقیب و حریف خود برشمرده و حتی گفته است که کشورهای خارجی از هاشمی رفسنجانی دربرابرش حمایت می‌کنند.
احمدی‌نژاد از اردیبهشت ماه سال جاری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن با هاشمی رفسنجانی است حاضر نشده است و این غیبت طولانی که نوعی بی‌توجهی و بی‌احترامی به این نهاد عالیه در جمهوری اسلامی و ریاستش تلقی شده، انتقادهای اصول‌گرایان را نیز برانگیخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر