کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

بانک مرکزی: اسکناس‌های مخدوش بی‌اعتبار شدند

سالانه هفتصد میلیون برگ اسکناس در کشور امحاء و با هزینه 30میلیارد تومانی اسکناس‌های نو چاپ و جایگزین می‌شود.
هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط 300 الی 400 ریال می‌باشد که با احتساب این مبلغ در تعداد اسکناس‌های امحاء شده، مبلغ قابل توجهی به دست خواهد آمد.
بانک مرکزی متوسط عمر اسکناس در ایران را حدود 5سال اعلام می‌کند این درحالیست که به گفته برخی از کارشناسان در کشورهای دیگر هر برگ اسکناس حدود 10 سال عمر دارد که این نشانگر وضعیت نامطلوب نگهداری اسکناس در کشور است.
با پایان اولتیماتوم بانک مرکزی برای تحویل دادن اسکناس‌های مخدوش و تعویض آن‌ها، از این پس باید اسکناس‌های نوشته‌دار بی‌اعتبار تلقی گردند.
البته برخی از منابع غیررسمی از تمدید مهلت جمع‌آوری اسکناس‌های مخدوش از سوی بانک مرکزی خبر داده‌اند اما تا کنون خبر رسمی از سوی این مرجع اعلام نشده است.
به این ترتیب از 17 دی‌ماه سال 88 کلیه اسکناس‌های مخدوش برای انجام معاملات روزمره بی‌اعتبارند و مردم و کسبه باید از پذیرش اسکناس‌های که روی آن نوشته اضافه‌ای درج شده، خودداری کنند.

۱ نظر:

  1. طبق اطلاع رسيده ، به دنبال دعوت دو نفر از اراذل و اوباش خارج نشين و از نزديكان شعبان جعفري معروف به شعبان بي مخ به نامهاي محسن مخملباف و محسن سازگارا كه طبق دستور نيچه پيامبر اراذل و اوباش جهان در مقعد شيطان بزرگ زندگي كرده و سرشان را از زير دمب او بيرون آورده و نام آن را زندگي نهاده اند و مسئوليت تبليغات جنبش سبز اراذل و اوباش ايراني را به عهده دارند، چند ميليون ايراني در روز پنجشنبه دهم دي ماه 1388 در خيابانهاي تهران تجمع نموده و طبق دستور اين دو به لگد پراكني و عر و تيز و جفتك انداختن و سطل آشغال آتش زدن مشغول شده اند. اين جريان انقدر وسيع بوده است كه خاك پايتخت ايران به توبره شده است.
    طبق آخرين اخبار انقلاب مخملين در حال پيروزي بوده و ايندو خود را آماده ميكنند كه با هواپيماي ارفرانس همراه با هخا، در ميان استقبال تاريخي اراذل و اوباش ايراني در روز 12 بهمن وارد ايران شده و پس از حضور در بهشت اراذل و اوباش در محل شهر نو سابق و سخنراني تاريخي در آنجا طي ده روز حكومت ايراني به رهبري« آريو برزن» تشكيل دهند .
    اخبار تكميلي به زودي در اختيار قرار خواهد گرفت.

    پاسخحذف