کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

خاتمی در اکران «عصر روز دهم»

فیلم "عصر روز دهم "ساخته مجتبی راعی شامگاه جمعه با حضور سید محمد خاتمی و جمعی از اهالی فرهنگ خانه سینما به نمایش در آمد.

در مراسم اکران خصوصی "عصر روز دهم" هنرمندانی چون مجید مجیدی، کمال تبریزی، منوچهر محمدی، مجتبی راعی، حسن برزیده، محمد مهدی عسگرپور، ساعد باقری، سهیل محمودی، سید مهدی شجاعی، مصطفی رحماندوست، عبدالحسین مختاباد و گروهی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

همچنین همسر و فرزندان مرحوم رسول ملاقلی پور، احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا جعفری جلوه معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد و علیرضا رضا داد مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

پس از نمایش فیلم، سید محمد خاتمی از مجتبی راعی کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی عصر روز دهم به خاطر تهیه و تولید این اثر تشکر و قدردانی کرد.

فیلم سینمایی عصر روز دهم نخستین پروژه سینمایی ایران است که برای اولین بار در شهرهای مقدس کربلا و نجف تولید شده است.

داستان این فیلم از خرمشهر و در دوران جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و زندگی یک خانواده را به تصویر می‌کشد، جنگ باعث جدایی آن‌ها می‌شود و بعد از وقایع دیگری از جمله سقوط صدام و جنگ آمریکا و عراق آن‌ها همدیگر را پیدا می‌کنند.

پروژه "عصر روز دهم" برای اولین‌بار توسط رسول ملاقلی‌پور مطرح شد و این کارگردان برای دیدن لوکیشن‌های فیلم سفرهایی به کربلا داشت اما با مرگ وی، پروژه به شکل دیگری و توسط مجتبی راعی از دیگر فیلمسازان سینمای کشور ساخته ‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر