کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

جواهرات تنها زنانه نيستند

اين روزها طرفداران زيورآلات در ميان مردها افزايش يافته است. اگر هميشه در خريد هديه براي همسر يا برادرتان دچار مشکل مي‌شويد، سرگردانيد و در نهايت براي آنها لباس يا عطر مي‌خريد، اين بار زيورآلات را امتحان کنيد. اما مراقب باشيد چون سليقه‌ها در اين زمينه بسيار متفاوت بوده و در ضمن بين آنچه زنان مي‌پسندند و آنچه باب دل مردان است، تفاوت زيادي وجود دارد.
شخصيت را در نظر بگيريد!وقتي مي‌خواهيد زيورآلاتي مردانه انتخاب کنيد به ويژه اگر به عنوان هديه خريد مي‌کنيد بايد به سليقه و استيل شخص مورد نظر توجه کرده و برحسب علاقه خود خريد نکنيم. اگر مردي که براي او زيورآلات مي‌خريد مردي کلاسيک است بهتر است براي او زنجير يا زيورآلات براق نخريد اما اگر براي يک نوجوان امروزي به خريد مي‌رويد مي‌توانيد انواع زيورآلات فانتزي و براق را انتخاب کنيد! اما مراقب باشيد مردان زيورآلات خيلي درشت و در چشم را نمي‌پسندند. چه نوع زيورآلاتي مدنظر شماست؟تعداد زيورآلاتي که مي‌توان براي مردان انتخاب کرد بسيار زياد و متنوع است مي‌توانيد اگر هديه مي‌خريد اول از فرد موردنظر جويا شويد که به چه نوع زيوري علاقه دارد.انگشتربيشتر انگشترهاي مردانه يا به شکل حلقه هستند يا به شکل انگشترهاي سنگ‌دار، حلقه‌ها از طلاي سفيد , پلاتين يا نقره ساخته مي‌شوند. حلقه ازدواج را مي‌توانيد از طلافروشي و حلقه‌هاي فانتزي‌تر از جنس نقره يا تيتانيوم را از ساعت‌فروشي‌ها که انواع مارک زيورآلات مردانه را نيز عرضه مي‌کنند خريداري کنيد. گاهي اين زيورآلات با چرم، چوب يا فلزات مسي رنگ همراه هستند که به زيبايي و مردانه بودن آنها مي‌افزايد.از جمله ديگر انگشترهاي مردانه که محبوبيت زيادي به ويژه در ميان مردان مسن‌تر و کلاسيک‌تر دارد، انگشترهاي نقره با سنگ‌هاي فيروزه، عقيق، شرف‌الشمس، در نجف و... است. هنگام خريد اين انگشترها بايد توجه کنيد که سنگ به ويژه اگر فيروزه مي‌خريد اصلي و کم‌‌رگه باشد. فيروزه نيشابور سنگ طبيعي است و فيروزه آمريکا مصنوعي. پس اگر به آثار شفابخش سنگ‌ها اعتقاد داريد انواع طبيعي آن را انتخاب کنيد. هر يک از سنگ‌ها خواص منحصر به فردي دارند که با سوال کردن از فروشنده مي‌توانيد به آنها آگاه شده و سنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنيد.دستبنددستبندهاي مردانه اکثرا چرمي، جير يا از جنس نقره و طلا سفيد هستند بسته به شخصيت فردي که براي او هديه مي‌خريد مي‌توانيد انواع گوناگوني را انتخاب کنيد.
مردان دستبندهاي خيلي بزرگ را دوست ندارند و ترجيحا طلا را بيشتر از نقره يا چرم مي‌پسندند!گردن‌بندمردان خيلي کمي به گردن‌بند علاقه دارند، با اين حال گردن‌بندهاي مردانه يا بيشتر به شکل زنجير ساده يا همراه پلاک است و چندان بلند هم نيست يا به شکل گردن‌بندهاي چرمي است که دور گردن بسته مي‌شود. مي‌توانيد بسته به شخصيت مردتان يکي از انواع را خريداري کنيد. يادآوري مي‌شويم اکثر مردان طرفدار گردن‌بند، زنجيرهاي ساده را مي‌پسندند!ساعتساعت رايج‌ترين نوع از زيورآلات مردانه است گرچه سابقا ساعت تنها به عنوان وسيله‌اي براي سنجش زمان مورد استفاده قرار مي‌گرفت اما امروز تبديل به وسيله‌اي زينتي شده و با جنس‌هاي گوناگون (چرمي و فلزي) و رنگ‌هاي متفاوت (مشکي، نقره‌اي، مسي، طلايي، قهوه‌اي و...) همراه با نگين‌هاي تزئيني عرضه مي‌شود و هر فرد برحسب سليقه و بودجه خود مي‌تواند نوع مورد علاقه خود را انتخاب کند. ساعت پرطرفدارترين زيور مردانه بوده و بهترين گزينه براي انتخاب آن به عنوان هديه است اما پيشنهاد مي‌کنيم قبل از خريد حتما نظر فرد مورد نظرتان را جويا شويد.دکمه سر‌ آستين و گيره کرواتدکمه سر‌ آستين و گيره کروات نيز از جمله ديگر زيورآلاتي هستند که به ويژه مرداني که لباس رسمي به تن مي‌کنند به آن علاقه زيادي دارند. استفاده از اين زيورآلات جلوه‌اي زيبا به پيراهن و کت و شلوار داده و آن را جذاب‌تر مي‌کند. منبع: Journal de femme

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر