کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

هشدار تند وزیر کشور ایران به معترضان مخالف دولت

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران به مخالفان دولت هشدار داده که اگر در تجمعات حاضر شوند پلیس با آنها برخورد می کند و این افراد محارب هستند.

آقای محمد نجار که به تلویزیون دولتی ایران گفته است که "اگر کسی در تجمعات ظاهر شود و با اغتشاشگران همراهی کند، پلیس با قاطعیت با وی برخورد خواهد کرد."

آقای محمد نجار گفته که"این گونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسئولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام کننده علیه امنیت کشور را دارند و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است."

در روزهای اخیر برخی مقامات ارشد ایران معترضان مخالف دولت را تهدید کرده اند که از این پس اگر در اعتراضات شرکت کنند با آنها به تندی برخورد خواهد شد.

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران نیز گفته بود که با بازداشت شدگان روز عاشورا مدارا نخواهد شد و کسانی که به پلیس حمله کرده یا شعارهای تند سر می دهند "محارب" هستند.

تجمع های اعتراضی گروهی از مخالفان دولت در روز عاشورا در تهران و چند شهر دیگر ایران با برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت کشیده شد.

مخالفان دولت در این تجمع ها شعارهای تندی علیه آیت الله خامنه ای و سایر مقامات ایران سر دادند.

در جریان این اعتراضات دستکم ۸ نفر در درگیری های شهر تهران کشته شدند که خواهر زاده میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان نیز در میان کشته شدگان بود.

وزیر کشور با اشاره به حضور معترضان در روز عاشورا گفت که "اینها از خویشتنداری، نجابت و رافت نظام استفاده کردند؛ البته نظام هم مقداری به اینها فرصت داد تا این که هم کاملا دستشان رو شود و هم اتمام حجتی برای اینها باشد."

آقای نجار با اشاره به روز عاشورا گفته که از این پس با قاطعیت با هر گونه اغتشاش برخورد خواهیم کرد و "ما به پلیس دستور دادیم از این به بعد هیچگونه مدارایی نکند."

رسانه های داخلی ایران از انتشار اخبار مربوط به اعتراضات خودداری می کنند و خبرگزاری های خارجی نیز با محدودیت شدید برای انتشار اخبار مواجه هستند.

در این بین، معترضان با استفاده از دوربین های تلفن همراه، تصاویری از اعتراضات را از طریق سایت هایی نظیر یوتیوب منتشر می کنند.

با وجود محدودیت های اطلاع رسانی در ایران، رسانه های بین المللی از این تصاویر استفاده می کنند.

آقای محمد نجار اعتراضات اخیر را با رسانه های خارجی مرتبط می داند: "رسانه های بیگانه و در راس آنها بی بی سی فارسی، همزمان این موضوع را خیلی بزرگ جلوه می دهند."

به گفته آقای محمد نجار، "بی بی سی فارسی به اینها خط می داد، تظاهرات آرام است و جمعیت در حال اضافه شدن است یعنی هیچ خطری نیست، شما به صحنه بیائید و از طرفی هم رو به ازدیاد هستید."

بعد از حوادث روز عاشورا در تهران و برخی شهرستان ها، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، راهپیمایی هایی در سطح ایران با دعوت مراکز دولتی انجام شد.

آقای محمد نجار این راهپیمایی ها را "خودجوش" توصیف می کند و می گوید که تنها در تهران "سه و نیم میلیون نفر" به خیابانها آمده بودند.

در جریان اعتراضات روز عاشورا تعداد زیادی دستگیر شدند و مقامات ایرانی می گویند که با "هتاکان" برخورد خواهد شد.

بنابر گزارش دادسرای انقلاب، امروز، یکشنبه سیزدهم دی ماه، محاکمه هفت نفر از افرادی که متهم به "هتک حرمت آرمان های انقلاب اسلامی" در روز عاشورای امسال هستند، برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر