کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

واردات سنگ قبر از چین

بهرام فیاض‌پور ظهر شنبه در نشست با اتحادیه ها و انجمنهای سنگ استان لرستان اظهار داشت: ارزش افزوده صنعت سنگ ایران به دلیل عرضه به صورت خام و فرآوری نشده بیشتر از آنکه نصیب کشور شود نصیب سایر کشور های دنیا می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه سنگ ایران از لحاظ فرآوری در دنیا بسیار ضعیف است، خاطر نشان کرد: نیاز دنیا به صنعت سنگ پنج میلیارد مترمربع است که کشور ایران می تواند بیش از ۲۰ درصد این نیاز سنگ را تامین کند.

رئیس بنیاد معادن سنگ کوثر کشور با اشاره به میزان ضایعات صنعت سنگ در کشور از روند فعلی به عنوان یکی از مشکلات این حوزه نام برد و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از ضایعات سنگ در کشور مربوط به بخش معدن و استخراج است. همچنین بیش از ۳۵ درصد از ضایعات سنگ کشور در کارخانجات فرآوری سنگ رخ می دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از کشورهایی مانند چین واردات سنگ به کشور داریم، خاطر نشان کرد: این موضوع برای کشور ما به عنوان یکی از کشورهای دارای قابلیت و مستعد در این حوزه یک زنگ خطر جدی محسوب می شود.

رئیس بنیاد معادن سنگ کوثر کشور با اشاره به اینکه متاسفانه حتی در حال حاضر ما در زمینه “سنگ قبر” هم از کشور چین واردات داریم، عنوان کرد: کشور چین با ورود به بازارهای بین المللی سنگ و کاهش هزینه ها در این زمینه سطح بهره وری خود را بالا برده است.

فیاض پور با تاکید بر ضرورت شناسایی و آموزش افرادی که در زمینه ارتقا و کاهش هزینه ها در صنعت سنگ توانایی دارند، بیان داشت: باید با بهبود مدیریت و کنترل فرآیندها و برنامه ریزی و استراتژی وضعیت این حوزه را ارتقا داد.

رئیس بنیاد معادن سنگ کوثر کشور بر ضرورت توجه بیشتر به بازارهای خارجی تاکید کرد و کاستیهای موجود در این زمینه را یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعت سنگ دانست و بیان داشت: استهلاک بالای ماشین آلات در این حوزه یکی دیگر از موانع پیش روی صنعت سنگ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر