کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

انتشار تصاوير اغتشاشگران عاشورا بزودی

ایسنا: فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه تمام افرادي كه در اغتشاشات روز عاشورا شركت كردند، از سوي پليس دستگير خواهند شد، از انتشار تصاوير يك سري ديگر از افرادي كه در اين اغتشاشات شركت كرده بودند در آينده‌اي نزديك خبر داد.

سردار رجب‌زاده در رابطه با اقدامات انجام شده جهت شناسايي و دستگيري افرادي كه در اغتشاشات روز «عاشورا» شركت كرده‌اند، اظهار كرد: اقدامات خوبي براي شناسايي اين افراد انجام شده است و در اين راستا تمام كساني كه در روز عاشورا اقدام به تخريب و يا اعمال ساختارشكنانه كرده و تعرضي نسبت به پليس داشتند، مورد شناسايي قرار گرفته‌اند.

وي ادامه داد: شك نداشته باشيد تا نفر آخر اين افراد كه در اين تجمعات شركت كردند، دستگير مي‌شوند كه در اين رابطه سري بعدي از تصاوير افرادي كه در اين اغتشاشات شركت كرده‌اند به زودي منتشر مي‌شود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين كه پليس از امكانات و تجهيزات خود براي شناسايي همه اين افراد استفاده كرده است، تصريح كرد: اقدامات افرادي كه در تجمعات و اغتشاشات به اموال عمومي صدمه زده‌ و درگيري ايجاد كردند، قابل بخشش نيست و توان پليس بيش از اين‌هاست كه فكر مي‌كنند، به طوري كه نيروي انتظامي به راحتي مي‌تواند اين تجمعات را با سرعت و توان جمع كند. ‌از اين پس اين افراد ضرب شصت پليس را خواهند چشيد.

وي در پاسخ به سوالي خبرنگاري مبني بر مجروح شدن وي در روز عاشورا نيز گفت: به عنوان پليس هميشه در صحنه ماموريت‌ها حضور داريم و در همه اجتماعاتي كه هست نيز هم خودم حضور دارم و با مردم صحبت مي‌كنيم كه آن‌ها يا متقاعد مي‌شوند و يا نمي‌شوند، در هر حال روش پليس اين بوده است كه با خويشتن‌داري آشوب‌ها را كنترل و جمع‌آوري كند.

سردار رجب‌زاده اظهار كرد: در روز عاشورا با توجه به حرمتي كه اين روز داشت، هيچ تمايلي به برخورد نداشتيم و نمي‌خواستيم با تجمع‌كنندگان برخوردي صورت گيرد، همان طور كه شاهد بوديد در روز تاسوعا هم فراخواني انجام شد، برخي‌ها آمدند و پليس هم بدون برخورد موضوع را كنترل كرد، اما در روز عاشورا جنس آدم‌هايي كه آمده بودند، فرق مي‌كرد،‌ به طوري كه آن‌ها براي تخريب آمده بودند و پليس هم تمايلي به برخورد خشن در اين روز نداشت.

وي ادامه داد: برخي از افرادي كه در اين روز آمده بودند، از قبل تير و كمان‌هايي را تهيه و اقدام به خشونت كردند كه پليس سعي كرد از اين موضوع جلوگيري كند و بالاخره چند سنگي هم ما خورديم، البته اولين بار هم نبود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه كساني كه در اغتشاشات روز «عاشورا» شركت كردند، كلكسيوني از افرادي هستند كه ضدانقلاب بوده و با نظام عناد دارند و حرمت روز عاشورا را نگه نداشتند و به اموال عمومي خسارت وارد كردند، پليس را هم كه تا آن روز از خود خويشتن‌داري نشان داده بود را مورد تعرض قرار دادند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا افرادي كه اقدام به ضرب و جرح شما كرده بودند، از سوي پليس دستگير و يا شناسايي شدند و يا شما در اين رابطه شكايتي كرده‌ايد، اظهار كرد: من مطرح نيستم و در اين رابطه شكايتي نكرده‌ام.

وي اضافه كرد: از مردم مي‌خواهيم كه تصاوير افرادي را كه مي‌شناسند و در اين اغتشاشات شركت كردند را شناسايي و معرفي كنند.

سردار رجب‌زاده در پاسخ به اين كه در برخي از عكس‌هاي منتشرشده پلاك‌هاي خودرو به نمايش گذاشته شده است، ‌آيا پليس نمي‌تواند از اين طريق افراد را شناسايي كند، گفت: اين موضوع قابل شناسايي است و يكسري از اين افراد شناسايي و دستگير شده‌اند، برخي از آدرس‌هاي مربوط به پلاك‌ها هم تغيير كرده است، اما مطمئنا اين افراد نمي‌توانند از دست قانون فرار كنند.

سردار رجب‌زاده درباره راه‌اندازي كلانتري زنان كه پيش از اين در اين رابطه اطلاع‌رساني‌هايي صورت گرفته بود، اظهار كرد: در ابتداي سال عنوان كرديم كه كلانتري زنان به صورت ويژه در تهران راه‌اندازي خواهد شد. شكايات و مراجعات زنان به اين كلانتري‌ها انجام شود، اما با توجه به بررسي‌هاي انجام شده متوجه شديم كه يك سمت شكايات مربوط به زنان، مردها هستند، در نتيجه در اين رابطه مشكلاتي وجود داشت.

وي تصريح كرد: هم اكنون به دنبال آن هستيم كه با رويكرد ديگري يگان انتظامي زنان را در كلانتري‌ها راه‌اندازي كنيم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: يگان انتظامي زنان واحدي است كه نيروهاي آن خانم بوده و اقداماتي همچون بازداشت، جلب، احضار، ابلاغ و اجرا كه مربوط به خانم‌هاست را انجام مي‌دهند. هم اكنون هم در دو يا سه كلانتري پايتخت استقرار اين يگان‌ها پيش‌بيني شده و اين يگان انتظامي در يك طبقه از كلانتري‌ها مستقر خواهد شد. همچنين اجراي اين طرح بدون همراه پليس مرد قابل انجام نيست.

وي افزود: نزديك به يك‌هزار پليس زن در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خدمت مي‌كنند. همچنين در يگان انتظامي زنان تعداد نيروهاي عملياتي زن كمتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر