کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

پاسخ علی لاریجانی به اظهارات جدید کلینتون

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب بودجه 45 میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد تغییرات در ایران گفت: خانم کلینتون باید بداند که با 45 میلیارد دلار هم نمی‌تواند تغییری در ایران ایجاد کند.

دکتر علی لاریجانی قبل از ظهر شنبه طی سخنانی در مراسم آغاز به‌کار شبکه مترواترنت و 36 پروژه مخابراتی دیگر که به صورت نمادین در سالن همایش‌های دانشکده دارالحدیث قم برگزار شد با انتقاد از رویکرد غلط دولتمردان آمریکا در قبال مردم و نظام ایران تصریح کرد: خانم عجول وزیر خارجه آمریکا فکر می‌کند با بودجه 45 میلیون دلاری می‌تواند ایران را تغییر دهد در حالی که با 45 میلیارد دلار هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: خانم کلینتون به خیال خود فکر می‌کند اغتشاشگران روز عاشورا مردم شجاع ایران هستند. آنها باید بداند که با این حرف‌های خود مردم ایران را در مقابل آمریکا قوی‌تر می‌کنند و چه بسا ملت ایران، سرنوشت برخی مناقشات را که آمریکایی‌ها در تحریک آن دست دارند با این حرف‌ها یکسره کنند.

دکتر لاریجانی همچنین با انتقاد از این که ساختار سیستم اداری کشور متناسب برای استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات نیست گفت: اگر دولت بتواند در پایان برنامه پنجم توسعه به هدف 80 درصد در تحقق دولت الکترونیک برسد، این امر مطلوبی است که البته نیازمند فرهنگ سازی در استفاده درست از شبکه فناوری اطلاعات است.

وی به اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش مناسب برای تحقق دولت الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های فناوری اطلاعات استفاده کرد تا بلکه با شکل‌گیری دولت الکترونیک در هزینه‌های ملی صرفه‌جویی شود و همه فعالیت‌های کشور درگیر باعث دولت الکترونیک شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر