کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

سرنوشت طرح مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد طرح مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی این هفته در دستور کار علنی مجلس قرار دارد.

بر اساس دستور کار علنی این هفته مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد طرح مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی که یک ‌فوریت این طرح در جلسه علنی 17 شهریور سال جاری به تصویب رسیده است این هفته در دستور کار علنی مجلس قرار دارد.

این طرح که در مرحله اول نتوانست از مجلس کسب رأی کند با رأی مجدد نمایندگان قرار شد دوباره در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گیرد و موارد ابهام آن برطرف شود تا پس از رفع ابهامات، طرح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

طرح قانونمند کردن بکارگیری القاب طرحی بازدارنده برای جلوگیری از سوء استفاده های علمی است که در آن تلاش می شود افرادی که از این القاب به عمد و نادرست استفاده می کنند مجازات شوند.

علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برخی ابهامات طرح که از سوی برخی نمایندگان مخالف با آن مطرح شده بود پیش از این به مهر گفته بود: در طرح مشخص شده که اگر شخصی در مجامع و سخنرانیهای رسمی و یا تبلیغات انتخاباتی شخص دیگری را به عمد با القاب غیر واقعی خطاب کند، مشمول طرح و جریمه می شود و مطرح کردن این موضوعات در بین مردم عامه و محاورات روازنه که بر اساس عادت میان مردم رواج دارد، مشمول طرح نمی شود اما در هر حال این موضوع برای برخی از نمایندگان ابهام داشت که در بررسی مجدد مد نظر قرار می گیرد.

درج مجازات در روزنامه های کثیرالانتشار، جرایم نقدی و حبس مانند کلاهبرداران، جریمه نقدی از یک میلیون تا 20 میلیون ریال برخی از مجازاتهایی است که برای استفاده کنندگان از القاب علمی از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای افرادی که به طور نادرست و غیرواقعی از القاب علمی استفاده می کنند در نظر گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر