کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

اعترافات متهم رديف دوم پرونده روز عاشورا

متهم رديف دوم دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان اغتشاشات روز عاشورا گفت: با شركت در تجمعات فيلم‌‌ها وعكس‌هاي ويژه‌اي را براي منافقين ارسال مي‌كردم.

در ادامه دادگاه رسيدگي به اتهامات 5 نفر از متهمان حوادث اخير، به اتهامات متهم رديف دوم رسيدگي شد.

در كيفرخواست اين متهم آمده است؛ اين فرد دانشجوي ترم سوم بوده و بدون محكوميت و سابقه كيفري مي‌باشد. اتهام اين متهم محاربه از طريق هواداري و ارتباط با گروهك منافقين و سردستگي آنها در هسته داخلي، اجتماع و تباني به قصد ارتكاب جرايم عليه امنيت و فعاليت تبليغي عليه نظام به نفع منافقين و معاندين مي‌باشد كه بر اساس گزارش وزارت اطلاعات، اقرار‌هاي متهم و شواهد موجود وي با سر پل منافقين ارتباط داشته و دستورات آنها را براي حضور در اكثر تجمعات و تهيه عكس و فيلم اجرايي كرده است. لذا به استناد مواد 186، 610، 500، 46 و 47 قانون مجازات اسلامي درخواست مجازات مي‌شود.

در ادامه جلسه اين متهم طي سخناني در دفاع از اتهامات وارده از سوي نماينده مدعي‌العموم گفت: بنده قبلا هم گفتم كه ابتدا اين گروه تروريستي را نمي‌شناختم، با يكي از عوامل آنها نسبت فاميلي داشتيم كه بنده يك روز بنا بر درخواست وي براي آموزش كامپيوتر به خانه آنها رفتم و در حين آموزش و از روي كنجكاوي آدرس ايميلي را از روي كامپيوتر وي برداشته و زماني كه با فردي كه آدرس ايميل مربوط به وي بود ارتباط پيدا كردم آن فرد آدرس ايميل جديدي به بنده داده و خواستار ارتباط با من شد.
وي افزود: تا برگزاري انتخابات و البته پس از آن هيچ حركتي و اقدامي انجام ندادم اما از طريق ايميل با منافقين در ارتباط بودم.البته در ادامه اين روابط رابط منافقان به من گفت كه بايد موبايلي تهيه كرده و شماره آنرا در اختيار ما بگذاري لذا در نهايت علي‌رغم اينكه مدت‌ها از انجام اين خواسته منافقان دوري مي‌كردم، سيم كارتي تهيه كردم.

اين متهم رديف دوم در دادگاه امروز تاكيد كرد: در ادامه اين رابطه با منافقان خود آنها نيز به بنده سيم كارتي دادند كه در ساعات خاصي كه آنها اعلام كرده بودند گوشي را روشن كنم و آنها به من زنگ بزنند كه اين كار را مي‌كردم.

در ادامه جلسه قاضي صلواتي خطاب به اين متهم گفت: شما اقرار كرده‌ايد كه در تجمعات غيرقانوني 25، 26 و 27 خرداد به همراه تجمعات اغتشاش‌آميز 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا شركت كرده‌ايد كه متهم نيز در پاسخ به اين پرسش قاضي گفت: بله در اين تجمعات شركت كرده‌ام البته اين حضورم دليلي نداشته است.

وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا مردادماه تنها با سرپل منافقين ارتباط ايميلي داشتم و در اين ارتباطات سرپل منافقين از من مي‌خواست كه دوستانم را هم با وي آشنا كنم.

اين متهم رديف دوم با اشاره به حضور خود در تجمعات غيرقانوني گروه به اصطلاح مادران عزادار تاكيد كرد: در تجمعات اين گروه شركت مي‌كردم و عكس شهداي به اصطلاح سبز را در اختيار آنها گذاشته و زماني كه آنها عكس‌ها را در دست مي‌گرفتند از آنها فيلم‌برداري مي‌كردم. البته فراموش كردم كه آيا اين فيلم‌ها و عكس‌ها را به منافقين داده‌ام يا نه.

اين متهم رديف دوم خاطرنشان كرد: از شب قبل از عاشورا به همراه متهم رديف اول اين پرونده در منزل يكي از فاميل‌ها كه با منافقين در ارتباط بود خوابيديم، البته در سفري كه خانوادگي به بابلسر داشتيم از شعارنويسي‌ها نيز فيلمبرداري كرديم.

وي در ادامه تصريح كرد: سرپل منافقين به من مي‌گفت كه بايد اسم مستعار داشته باشي كه من هم قبول مي‌كردم، از من مي‌خواست كه اقداماتي را انجام دهم كه بنده هم انجام مي‌دادم لذا اصلا نمي‌دانستم كه آنها چه مي‌خواهند بكنند لذا از اين رو اقداماتم از روي ناآگاهي بوده و اصلا قصد مقابله با نظام را نداشتم لذا خواهان بخشش مي‌باشم.

در ادامه جلسه وكيل مدافع اين متهم نيز در دفاع از اتهامات موكل خود گفت: معتقدم كه بايد وجه تمايز بين محاربه‌هاي ذكر شده در قانون مجازات اسلامي در نظر گرفت چرا كه محاربه دو حالت دارد يكي محاربه حكومتي و ديگري محاربه از طريق سلب آزادي مردم.

وي با اشاره به ارتباط مؤثر پدر موكل خود با منافقين اظهار داشت: پدر موكلم با منافقين ارتباط داشته و به همين دليل سال‌ها در زندان بوده است. از اين رو بي‌شك يكي از عوامل مؤثر ارتباط موكلم با منافقين سوابق اين چنيني در اقوام نزديك و خانواده وي مي‌تواند باشد. البته بايد در نظر داشت كه موكلم در انتخابات‌ اخير اصلا شركت نكرده است.

وكيل مدافع متهم رديف دوم در ادامه اظهار داشت:‌با توجه به شرايطي كه ذكر كردم موكلم نمي‌توانسته راه زندگي خود را همچون افراد ديگر جامعه تعيين كند و اينكه موكلم اقرار كرده است كه 9 ماه با منافقين در ارتباط بوده مي‌توان اين را هم در نظر گرفت كه موكلم تحت تاثير افراد ديگري دست به اين اقدامات زده است. لذا از دادگاه مي‌خواهم كه در صدور حكم حداكثر تخفيف را نسبت به اتهامات اين متهم بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر