کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

عذرخواهی رییس فدراسیون فوتبال برای پیام‌تبریک به اسرائیل

رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر فرستادن پیام تبریک سال نو به فدراسیون فوتبال اسراییل از مردم ایران عذرخواهی کرد.
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: می پذیرم که کار امور بین الملل اشتباه بوده و بابت این اشتباه از مردم عذرخواهی می کنم ولی به این نکته هم ایمان دارم اتفاقی که رخ داده کاملا سهوی بوده و قصد و نیت دیگری در میان نبوده است.
کفاشیان خبری در مورد «استعفای رئیس کمیته بین الملل فدراسیون» توضیح داد: بر خلاف اخباری که در خصوص پذیرش استعفای رئیس کمیته بین الملل فدراسیون مطرح شده بنده تاکنون با استعفای ایشان موافقت نکرده ام و در حال بررسی زوایای مختلف این اتفاق هستم.
کفاشیان ارسال پیام تبریک برای فدراسیون رژیم صهیونیستی را «اشتباهی» از سوی کمیته روابط بین الملل توصیف کردولی اضافه کرد که بر خلاف اظهارات برخی از چهره‏های سیاسی «قصد و قرضی در این کار وجود نداشته و این مسئله کاملا سهودی بوده است.»
او همچنین خواستار شد که به خاطر یک «اشتباه غیرعمدی» تمام زحمات یک مسئول کمیته را نادیده گرفته نشود.
کفاشیان در انتهای مصاحبه خود خاطرنشان کرد که: من می پذیرم که کار امور بین الملل اشتباه بوده و بابت این اشتباه از مردم عذرخواهی می کنم.
ماجرای تبریک به فدراسیون فوتبال اسراییل
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران روز پنچ شنبه از قول برخی از رسانه‏های اسراییلی نوشت که فدراسيون فوتبال ايران به صورت اتفاقی برای همتای اسراييلی خود پيام تبريک آغاز سال نو ميلادی ارسال کرده است.
در همین حال محمد منصور عظیم زاده اردبیلی، رئیس بخش روابط خارجی فدراسیون فوتبال ایران، ارسال چنین پیامی را رد کرده و گفته بود: این فدراسیون از هویت و ملیت تمامی لینک های اینترنتی که در زمینه فوتبال فعال هستند، بی خبر است و ظاهرا پیام تبریک سال نو میلای به یکی از این افراد که اسرائیلی است ارسال شده است.
وی درعین حال گفته بود که موضع فدراسیون فوتبال ایران در تمامی مسایل همسو با موضع نظام جمهوری اسلامی است و پیام تبریک سال 2010 به صورت اتوماتیک و به صورت گروهی به صدها نفر از فعالان در زمینه فوتبال فرستاده شده است.
علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی در واکنش به این خبر گفته بود: باید با علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال صحبت کنم و در این خصوص از او توضیحات لازم را بخواهم. چنانچه این خبر صحت داشته باشد باشد، برخوردی شدید و قاطعانه‌ با مسئولان فدراسیون فوتبال خواهم کرد.
تبریک اسراییل به ایران
ایرنا همچنین به نقل از تلویزیون العربیه گزارش داد که فدراسیون فوتبال اسرائیل در واکنش، پیام تبریکی برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است.
سخنگوی فدراسیون فوتبال اسراییل و رئیس بخش حقوقی این فدراسیون در پیام تبریکی به فدراسیون فوتبال ایران، سال نو میلادی را به «مردم خوب ایران» تبریک گفته اند.
سخنگوی فدراسیون فوتبال اسرائیل افزود: در ادامه این پیام تبریک، برای فوتبال ایران سال خوبی آرزو کرده و در پایان پیام صورتکی اضافه کردیم که چشمک می زد.
ایرنا به نقل از العربیه همچنین نوشت: محمد علی اردبيلی، رييس روابط خارجی فدراسيون فوتبال ايران دراین باره به راديو رژيم صهيونيستی گفته که پيام تبريک را توسط پست الکترونيک (ايميل) به فدراسيون های سراسر جهان فرستاده و قصد نداشته آن را برای فدراسيون رژيم صهيونيستی هم ارسال کند.
اردبيلی در تماس تلفنی اين شبکه راديويی اسراییل، پس از اين که گفت پيام براي همه کشورها ارسال شده، به سرعت پرسيده که آيا شما از اسرائيل تماس می گيريد؟ و سپس گفته من نمی توانم با شما صحبت کنم. اشتباه شده، اشتباه شده و تماس را قطع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر