کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

از سرگیری شماره گذاری خودروهای بدون ترمز ضد قفل

یکی از مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی ایران می گوید ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پژو ۴۰۵، روآ و ال-۹۰ لغو شده است.

پیش از این پلیس ایران اعلام کرده بود که شماره گذاری این خودروها به دلیل نداشتن ایمنی لازم از جمله ترمز ضد قفل (ای بی اس) متوقف شده است.

روز پنج شنبه، ده دی ۱۳۸۸، سرهنگ رسول ضیاءالدین، معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی راهنمای و رانندگی ایران، گفت به دستور ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی از امروز ممنوعیت شماره گذاری خودروهای پژوه ۴۰۵، روآ و ال ۹۰ لغو شده و شماره‌گذاری این خودروها از سر گرفته می شود.

بنابر آن چه از اظهارات آقای ضیاءالدین در رسانه های ایران منتشر شده، او دلیل لغو این ممنوعیت را "توافق حاصل شده" عنوان کرده است.

قرار است تا خردادماه آینده در تمام خودروهای ساخت داخل ایران ترمز ضد قفل نصب شود.

پیش از این سرتیپ اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران ابراز امیدواری کرده بود که با اجباری شدن این ترمز ، سالانه چهار هزار و پانصد نفر از تعداد کشته ها و ۵۰ هزار نفر از تعداد زخمی ها کم شود.

سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف اول حوادث مرگبار جاده ای جهان قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش ها، در سال گذشته با وجود کاهش شدید آمار تلفات انسانی نزدیک به ۲۳ هزار نفر در تصادفات جان باختند و حدود ۲۸۰ هزارنفر نیز زخمی شدند.

پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه ایران در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای کاهش تصادف های رانندگی به اجرا گذاشته اند، اما آمار تصادفات همچنان بسیار بالاست و برخی آن را بیشتر از آمار کشته های سالانه جنگ ایران و عراق می دانند.

از نظر پلیس، استاندارد نبودن ترمزهای قدیمی و عدم استفاده از سیستم ترمز "ای بی اس" شدت حادثه را در تصادف های رانندگی چندین برابر می‌کند و به همین دلیل خودروسازان باید از این ترمزها استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر