کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

پلیس ایران: اصالت فیلم زیرگرفتن معترضان را بررسی می‌کنیم

نیروی انتظامی ایران اعلام کرده است که احتمال جعلی بودن ویدیوهای منتشر شده در اینترنت از صحنه زیرگرفتن معترضان توسط یک خودروی نیروی انتظامی را بررسی می کند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ روز پنجشنبه ۱۰ دی (۳۱ دسامبر) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که "جعل" فیلم، یکی از "روش های جاری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب" است و پلیس با در نظر گرفتن این نکته، مشغول تحقیق در مورد صحت فیلم مذکور است.

در روزهای اخیر ویدیوهایی در سایت های اینترنتی مانند یوتیوب منتشر شده است که یک خودروی دارای آرم نیروی انتظامی ایران را ظاهرا در حال زیرگرفتن یکی از معترضان و عبور از روی بدن او در روز عاشورا و در میدان ولی عصر تهران نشان می دهد.

اما اکنون پلیس در اطلاعیه خود می گوید: "در محدوده میدان ولی عصر به هیچ وجه بر اثر تصادف، فوتی نداشتیم و دو نفری که بر اثر تصادف فوت نموده اند و در اطلاعیه قبلی به آن اشاره شده است، به علت برخورد یک دستگاه پاترول شخصی در خیابان آزادی، بین خیابان های رودکی و خوش با اغتشاشگران بوده که خودروی مذکور توسط نیروی انتظامی کشف گردیده و موضوع در دست بررسی می باشد".

گزارش خبرگزاری های ایران حکایت داشت که فرمانده نیروی انتظامی ایران روز سه شنبه در مقابل پرسش خبرنگاران در مورد ویدیوهای مورد اشاره، خشمگین شده و گفته است: "این هم از همان دروغ ها است و شما هم این را تکرار نکنید، خبرنگاران حق ندارند هر چیز بی ربطی را سئوال کنند. شما این مسئله را ثابت کنید و تصاویر خودروی نیروی انتظامی را بیاورید و دروغ نگویید، هیچ تصویری وجود ندارد".

اما پلیس ایران اکنون با صدور اطلاعیه تازه خود، اصل وجود فیلم حاوی تصاویر زیرگرفته شدن معترضان توسط خودروی دارای آرم نیروی انتظامی را پذیرفته است.

پلیس کشته شدن دست کم ۸ نفر از مخالفان دولت در جریان حوادث روز عاشورا را تأیید کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر