کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

تایید حکم زیدآبادی از سوی دادگاه تجدید نظر

دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی در خصوص محکومیت دکتر احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران را تایید کرد.
مهدیه محمدی همسر زیدآبادی با اعلام این خبر گفت: رای دادگاه تجدیدنظر همسرم به وکیل ایشان ابلاغ شده است و این دادگاه اعلام کرده است که مفاد حکم دادگاه بدوی را به طور کامل تایید کرده و دفاعیات آقای زیدآبادی و وکلایشان را نپذیرفته است.
احمد زید‌آبادی دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت، پیش از این از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به شش‌سال زندان، پنج‌سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شده بود.
درحالی‌که چندی پیش احمد زیدآبادی از سوی انجمن جهانی روزنامه نگاران و ناشران خبر به عنوان برنده جایزه قلم زرین آزادی معرفی شد، حقوقدانان مجازات اعلام شده برای وی را شگفت‌آور و از نظر عدم رعایت موازین قانونی و نوع مجازات بی‌سابقه توصیف کرده‌اند.
سازمان دانش آموختگان ایران سوم آبان‌ماه سال جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که گناه نابخشودنی احمد زیدآبادی که این چنین مظلومانه بر سر آرمان آزادی و کرامت انسانیاش جانبازی می‌کند چیزی نیست جز پرسشگری؛ جرم او این است که متراکم‌ترین واحد اختیارات و قدرت را به اندکی مسئولیت‌ و سر سوزنی پاسخ فراخوانده.
این سازمان هم‌چنین در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده بود با این همه، سرمستان از باده قدرت باید بدانند که احمد زیدآبادی تنها نیست، امروز یک ملت با حضور خود مشروعیت و تمامیت حاکمیت آنان را با شعارهای پرسشگرانه خود طی تجمعات میلیونی در خیابان‌ها به زیر علامت سوال بزرگی کشانده‌اند. موج میلیونی این ملت دیگر جسم نحیف زیدآبادی نیست که ماه‌ها در سلول انفرادی‌اش بیاندازند و پوزش‌نامه در مقابل او بگذارند، بلکه این فوج انسان‌های آزاده که به راه افتاده است تا برانداختن بساط ظلم و استبداد از حرکت باز نمی‌ایستد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر