کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

تلفن همراه می‌تواند از آلزایمر پیشگیری کند

محققان آمریکایی می گویند به رغم نگرانی موجود درباره خطر تلفن های همراه برای سلامتی انسان، استفاده از این وسیله ممکن است برای پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید باشد.
به گزارش خبرآنلاین بی‌بی‌سی گزارش داد:
گروهی از محققان در ایالت فلوریدا متوجه شده اند که فرکانس رادیویی امواج تلفن همراه می تواند مانع از بروز آلزایمر در موش های آزمایشگاهی شود. بخشی از موش های مورد آزمایش با هدف ابتلا به آلزایمر از نظر ژنتیک دست کاری شده بودند.
این موش ها به مدت هفت تا نه ماه مورد آزمایش قرار داشتند و روزانه در دو جلسه یک ساعتی در معرض امواج تلفن همراه قرار می گرفتند.
محققان در این آزمایش پی بردند که موش هایی که مورد دستکاری ژنتیک قرار گرفته اند اگر از پیش از بلوغ در معرض امواج تلفن همراه قرار گیرند، در سن های بالاتر از نظر ذهنی همانند موش های عادی عمل می کنند.
آنها همچنین می گویند در صورتی که موش هایی را که در سن بالا علائم فراموشی نشان می دهد در برابر این امواج قرار گیرند، عملکرد ذهنی شان بهبود پیدا می کند.
نتیجه تخقیقات محققان آمریکایی در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.
سرپرستی این تحقیقات با پروفسور گری آرنداش بود. پروفسور آرنداش پیش از این به تاثیر مثبت قهوه بر پیشگیری از آلزایمر پی برده بود.
پروفسور آرنداش می گوید محققان برای پی بردن به نحوه تاثیرگذاری امواج الکترومغناطیسی بر عملکر مغز به وقت بیشتری نیاز دارند.
او گفت: "یک چیز مشخص است. آثار ادراکی و ذهنی تابش طولانی مدت امواج الکترومغناطیسی واقعی است زیرا هم در پیشگیری و هم درمان موش های بیمار و سالم تاثیرگذاری داشته است."
با توجه با تایش طولانی مدت امواج تلفن همراه بر موش ها، محققان می گویند برای بررسی اثرات ین امواج بر پیشگیری از آلزایمر در انسان ها به سال ها وقت نیاز است.
محققان همچنین در حال بررسی اثرات فرکانس های مختلف امواج بر سلول های مغزی هستند.
آنها در این حال هشدار می دهند این آزمایش در مراحل اولیه خود است و هنوز بر روی انسان انجام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر