کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

بازار سكه و طلا در آرامش

با توجه به اينكه در ركود فصلي بازار سكه و طلا هستيم، قيمت‌ها دقيقا مطابق با قيمت‌هاي جهاني پيش مي‌رود و هيچگونه افزايش يا كاهش بي‌رويه‌اي را در مورد قيمت سكه و طلا در داخل شاهد نيستيم.

رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر- در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ايسنا، گفت: با توجه به آغاز هفته دوم سال جديد ميلادي، انتشار آمار شاخص‌هاي عمومي اروپا و آمريكا سبب نوسان در بخش‌هاي مختلف اقتصادي از جمله برابري ارزها و افزايش و كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني شد؛ به نحوي كه هر اونس طلا درهفته گذشته تا سقف سي دلار كاهش يافت.

وي افزود: در آخرين روز هفته، كنترل رشد اقتصادي چين و كاهش نرخ تورم آمريكا موجب تقويت قيمت دلار شد و اين موضوع به تدريج افت قيمت طلا را به دنبال داشت.

كشتي‌آراي هر اونس طلا در هفته گذشته را هزار و 138 دلار و پنجاه سنت ذكر كرد و گفت: امروز هر اونس طلا به 1131 دلار و50 سنت رسيده كه نسبت به شنبه گذشته هفت دلار كاهش داشته است.

وي اظهار كرد: ‌در بازارهاي داخلي هم با نوسانات قيمت مواجه بوديم كه دليل آن بروز نوسان در بورس‌هاي جهاني بود.

رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر، كاهش قيمت جهاني طلا و كاهش قيمت دلار به 1002 تومان را از جمله دلايل كاهش قيمت طلا در بازار داخلي عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه در ركود فصلي بازار طلا و سكه قرار داريم، قيمت‌ها دقيقا مطابق با قيمت‌هاي جهاني پيش مي‌رود و هيچگونه افزايش يا كاهش بي‌رويه‌اي را در مورد قيمت سكه و طلا در داخل نداريم.

به گزارش ايسنا، امروز هر قطعه سكه طرح قديم 282 هزار و 500 تومان، سكه طرح جديد 271 هزارو 500 تومان، نيم سكه 136هزار تومان، ربع سكه 69 هزار تومان، يك مثقال طلاي آب شده 17عيار117هزار و800 تومان، يك مثقال طلاي 18عيار 124هزار و800 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار272هزار تومان در بازار داخلي داد و ستد مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر