کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

جامعه بهائیان: عده‌ای از بهائیان ایران دستگیر شدند

نماینده جامعه بهائیان در سازمان ملل از دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در تهران خبر داده است.

دیان علایی در گفت و گویی با بخش فارسی بی بی سی گفت که بابک مبشر، لقا مبشر، نگار ثابت، ژینوس سبحانی، آرتین غضنفری، نسیم بیگلری، سعید روحانی، مونا هویدایی، مهران روحانی و پیام فنائیان 10 نفری هستند که در ساعات اولیه روز یکشنبه، ۱۳ دی (۳ ژانویه) توسط ماموران امنیتی در محل سکونت شان دستگیر شده اند و جامعه بهائیان از دستگیری آنها اطمینان دارد.

او گفت که ساعاتی پس از دستگیری، نگار ثابت، نسیم بیگلری و مونا هویدایی آزاد شدند.

به گفته خانم علایی، علت این بازداشت ها مشخص نیست، اما این نگرانی وجود دارد که دستگیرشدگان را به نقش داشتن در بروز ناآرامی های روز عاشورا در ایران متهم کرده باشند.

خانم علایی نقش داشتن بهائیان را در اعتراضات خیابانی در روز عاشورا رد می کند، اما می گوید که ممکن است حکومت ایران با این بهانه به سرکوب بیشتر پیروان این آئین در ایران دست بزند و وضعیت هفت رهبر بهائیان ایران را که در زندان به سر می برند، بغرنج تر کند.

این هفت نفر به نام های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت، که عضو گروهی بنام "یاران" و سرپرست جامعه بهائیان ایران هستند، نزدیک به دو سال است که در زندان به سر می برند و بارها برگزاری دادگاه آنان به تعویق افتاده است.

مقام های قضایی ایران این هفت بهایی را به جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام متهم کرده بودند.

"جامعه جهانی بهائی" و خانواده های این هفت نفر این اتهام ها را بی اساس می دانند.

جمهوری اسلامی ایران بهائیت را به رسمیت نمی شناسد و بهائیان در ایران در سال‌های پس از انقلاب با مشکلات فراوانی رو به رو بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر