کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

بازداشت 210 تن از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد

در پی برگزاری تجمع سکوت بیش از سه‌هزار دانشجو دانشگاه آزاد مشهد در روز پنجشنبه دهم دی در اعتراض به حمله خونین چهارشنبه به این دانشگاه ، بیش از 180 دانشجو معترض این دانشگاه بازداشت شدند.
تعداد کل دانشجویان بازداشتی این دانشگاه با احتساب بازداشت‌شدگان روز چهارشنبه به 210 تن رسیده است.
گفتنی است ده‌ها دانشجو این دانشگاه نیز در حمله خونین چهارشنبه انصار به این دانشگاه با چاقو، قمه و چوب دستی مجروح شدند که حال دو تن از این دانشجویان که چاقو به گردنشان خورده به شدت وخیم گزارش شده است و هیچ اطلاعی ازآنان در دست نیست، امری که احتمال کشته شدن این دو دانشجو دختر را تقویت کرده است.
در این تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد نسبت به حمله وحشیانه انصار به این دانشگاه در روز چهارشنبه معترض بودند و خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی این دانشگاه از روز گذشته بودند.
در حالی‌که دانشگاه آزاد مشهد از ساعات ابتدایی صبح توسط نیروهای انتظامی، امنیتی و اراذل و اوباش انصار محاصره شده بود، این تجمع سکوت با حضور بیش از سه‌هزار دانشجو این دانشگاه از ساعت 11:30 تا 4 بعد ازظهر برگزار شد و نمایندگانی از شورای تامین شهر مشهد میان دانشجویان حاضر شدند و از دانشجویان خواستند که به تجمعشان پایان دهند تا دانشجویان بازداشتی روز گذشته آزاد شوند، ولی دانشجویان متحصن این دانشگاه این درخواست را رد کردند و پایان تجمع را منوط به آزادی دوستانشان کردند.
دانشجویان ساعت چهار که تعدادشان به بیش از چهارهزار نفر می‌رسید اعلام کردند که روز شنبه نیز در اعتراض به بازداشت دوستانشان و جهت مشخص شدن وضعیت دانشجویان زخمی، خصوصا دو دانشجویی که شایعه به شهادت رسیدنشان قوت یافته است، به تجمعاتشان ادامه خواهند داد.
پس از خروج دانشجویان از دانشگاه مجددا نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی‌های حامی دولت کودتا به دانشجویان حمله کردند و حدود 200 دانشجو را بازداشت کردند.
این گزارش حاکیست تمامی نمایندگان دانشجویان متحصن که درجلسه با مسئولان دانشگاه و نمایندگان شورای تامین شرکت کرده بودند نیز بازداشت شده‌اند.
سیدصدرا میردامادی و همه اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی این دانشگاه نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند.
 سیدصدرا میردامادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه آزاد و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی این دانشگاه، از بستگان نزدیک آیت‌الله علی خامنه‌ای است.
دانشجویان بازداشتی به بازداشتگاه‌های پلیس امنیت واقع در خیابان رضا، کوی پلیس واقع در رضاشهر و بازداشتگاه مبارزه با مفاسد شهر مشهد منتقل شده‌اند.
خانواده دانشجویان بازداشتی مشهد از ساعات ابتدایی شب  گذشته در مقابل پلیس امنیت تجمع کرده‌اند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر