کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

دادستانی: پرونده هتاکان به سرعت رسیدگی می‌شود

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محاکمه متهمان پرونده هتاکان به آرمان‌های انقلاب اسلامی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، این متهمان را «هتاکان» نامیده و گفته که پرونده این افراد که هفت نفر هستند پیشتر به دادگاه ارسال شده است.
اطلاعیه دادسرای تهران جمعی از بازداشت‌شدگان اخیر را «ساختارشکنان روز عاشورا» نامیده و تاکید کرده که پرونده این افراد هم «به‌زودی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران» فرستاده خواهد شد.
دادستانی تهران در این اطلاعیه اعلام کرده که تحقیقات مربوط به پرونده متهمان روز عاشورا «با سرعت» درحال انجام است.
عباس جعفری‌دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران پیشتر تاکید کرده بود که «دادستانی بدون اغماض با توهین‌ کنندگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌خصوص متهمان ساختار شکن حوادث روز عاشورا با قاطعیت برخورد می‌کند».
بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد
روز جمعه نعمت احمدی وکیل پایه یک دادگستری، علی حکمت ، محمدرضا زهدی سردبیر روزنامه توقیف‌شده آریا و مهسا حکمت خبرنگار روزنامه اعتماد، در مزرعه علی حکمت در نزدیکی ساوه بازداشت شدند.
روز پنج‌‌شنبه نیز محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رئیس شاخه خراسان این حزب بازداشت شد.

همزمان با ناآرامی‌های روز عاشورا در تهران و برخی دیگر از شهرها، علاوه بر بازداشت حدود 500 نفر از معترضان، شماری از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران نیز بازداشت شدند.
شماری از نزدیکان و مشاوران میرحسین موسوی، عمادالدین باقی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، ماشاءالله شمس‌الواعظین روزنامه‌نگار، چند روزنامه‌نگار دیگر و دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز بازداشت شدند.
بنابر گزارش‌ها، در روزهای اخیر بیش از 200 نفر از دانشجویان دانشگاه مشهد نیز که تظاهراتی را برگزار کرده بودند، بازداشت شدند.
سپاه: بسیجیان تهران صدای دشمنان را خفه می‌کنند
سپاه محمد رسول‌الله روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که «بسيجيان تهران تمام صداهايی كه از حلقوم دشمنان نظام شنيده می‌‌شود را خفه خواهند كرد».
در این بیانیه آمده است: بسيجيان با الهام از مكتب عاشورا و پيروی از ولايت‌، آماده جان‌فشانی در راه اين مكتب هستند و با تمام وجودشان از انقلاب و ولايت حمايت می‌کنند.
این بیانیه تاکید کرده است: چنانچه شكست‌خوردگان سياسی و فريب‌خوردگان شرق و غرب بخواهند اقدامی درجهت جريحه‌دارکردن مومنين و عاشورائيان و رهبر معظم انقلاب انجام دهند، با برخورد سخت ولايت‌مداران روبرو می‌‌شوند.
سپاه پاسداران در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده است که «مردم با حضور خود حجت را بر مسئولان خصوصا قوه قضائيه تمام کرده و قاطعانه خواستار اجرای قوانين در برخورد با منافقان جسور و هتاک هستند.
راهکارهای موسوی برا ی حل بحران
میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت، روز جمعه در بیانیه‌ای نسبت به حوادث عاشورا واکنش نشان داد و راه هایی را برای حل بحران سیاسی ایران ارائه کرد.
موسوی در این بیانیه «مباح کردن خون معترضان» را فاجعه خوانده و گفته تا زمانی که وجود یک «بحران جدی» در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد.
موسوی در این بیانیه تاکید کرده است: حتی اگر دستگیری، خشونت و بستن و محدود کردن فعالیت روزنامه‌ها و رسانه‌ها باعث برقراری سکوت شود، «تغییر قضاوت مردم نسبت به نظام را چگونه حل می‌کنید؟ تخریب مشروعیت را چگونه جبران می‌کنید؟ نگاه ملامت آمیز و متعجب جهانیان از این همه خشونت یک دولت نسبت به ملت خود را چگونه تغییر می‌دهید؟»
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رهبر ایران، بیانیه موسوی را عقب‌نشینی وی از «انکار دولت محمود احمدی‌نژاد» خوانده و پیشنهادهای او را سازنده توصیف کرده است.
رضایی واکنش اخیر موسوی را «دیر هنگام» ولی سر آغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضان با دیگران، ارزیابی کرده و از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته با صدور پیام يا ارائه رهنمودهايی، حركت جدیدی که برای وحدت در جامعه شروع شده را تقویت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر