کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۹, سه‌شنبه

پيوند نای مصنوعی به انسان تا 22بهمن

دکتر محمدرضا رزاقي رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي از پيوند موفقيت آميز کبد و ريه در اين دانشگاه خبر داد و گفت: نتايج پيوند ناي مصنوعي که توسط يکي از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي توليد شده است بر روي انسان نيز در دهه فجر امسال اعلام مي شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقيتهاي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در توسعه فناوري هاي نوين در درمان بيماري ها گفت: پيوند ناي مصنوعي تاکنون بر روي حيوان با موفقيت انجام شده و براي اولين بار تا 22 بهمن امسال بر روي انسان نيز انجام مي شود.

وي با بيان اينکه نتايج پيوند ناي مصنوعي بر روي انسان تا دهه فجر امسال اعلام مي شود، گفت: ناي مصنوعي توسط يکي از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ساخته شده است.پيوند دو ريه نيز به صورت کامل و با موفقيت بر روي يک نوجوان انجام شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به فعاليت هاي دانشگاه در خصوص پيوند کبد نيز گفت: پيوند کبد نيز در مرکز پزشکي آموزشي آيت الله طالقاني وابسته به دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي انجام شده است. در اين مرکز تاکنون سه پيوند کبد صورت گرفته که تنها يک مورد موفقيت آميز نبوده است.

رزاقي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 40 نفر در ليست انتظار پيوند کبد هستند که اميدواريم بتوانيم هر چه سريعتر اين بيماران را نيز تحت پوشش قرار دهيم.

وي با اشاره به استفاده از تجريبات دانشگاه علوم پزشکي شيراز در زمينه پيوند کبد خاطرنشان کرد: تاکنون عمده پيوند کبد با تلاش پزشکان دانشگاه علوم پزشکي شيراز انجام مي شد که ما با استفاده از تجربيات آنها توانستيم پيوند کبد را در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي نيز فعال کنيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر