کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

دادستانی تهران: به پرونده هتاکان و ساختار شکنان به سرعت رسیدگی می شود

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد:" محاکمه متهمان پرونده هتاکان به آرمان های انقلاب اسلامی روزهای یکشنبه تا سه شنبه این هفته در دادگاه انقلاب تهران برگزار می شود."
به گزارش خبرگزاری ها ی ایران، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه ای این افراد را "هتاکان" نامیده و گفته، پرونده آنها که 7 نفر هستند پیشتر به دادگاه ارسال شده است.
روابط عمومی دادسرا همچنین گزارش داده که پرونده تعدادی از "ساختار شکنان روز عاشورا" نیز به زودی به دادگاه انقلاب فرستاده می شود.
در این اطلاعیه اشاره ای به جرایم ارتکابی، وجه تمایز این دو گروه یعنی "هتاکان " و ساختار شکنان" و سایر جزییات نشده است.
براساس اطلاعیه دادستانی تهران تحقیقات مربوط به متهمان روز عاشورا "با سرعت" در حال انجام است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران پیشتر اعلام کرده بود: "این دادستانی بدون اغماض با توهین کنندگان به آرمانهای انقلاب اسلامی بخصوص متهمان ساختار شکن حوادث روز عاشورا برخورد می کند."
این در حالیست که میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت، امروز جمعه 11 دی ماه در بیانیه ای نسبت به حوادث عاشورا واکنش نشان داده و راه هایی را برای حل بحران سیاسی ایران ارائه کرده است.
آقای موسوی در این بیانیه "مباح کردن خون معترضان" را "فاجعه " خوانده و گفت تا زمانی که وجود یک"بحران جدی" در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد.
در این بیانیه خطاب به مسئولان آمده است که حتی اگر دستگیری، خشونت و بستن و محدود کردن فعالیت روزنامه ها و رسانه ها باعث برقراری سکوت شود، "تغییر قضاوت مردم نسبت به نظام را چگونه حل می کنید؟ تخریب مشروعیت را چگونه جبران می کنید؟ نگاه ملامت آمیز و متعجب جهانیان از اینهمه خشونت یک دولت نسبت به ملت خود را چگونه تغییر می دهید؟
برخی منابع خبری هوادار دولت موارد طرح شده در این بیانیه را به منزله پذیرفتن مشروعیت محمود احمدی نژاد دانستند. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پی انتشار این بیانیه در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای ، بیانیه آقای موسوی را عقب نشینی وی از "انکار دولت محمود احمدی نژاد" خوانده و پیشنهادهای او درباره پاسخگویی دولت را "سازنده" عنوان کرده است.
آقای رضایی که واکنش اخیر آقای موسوی را "دیر هنگام" ولی سر آغاز بالقوه یک "حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران " ارزیابی کرده در این نامه از آقای خامنه ای خواسته با صدورپيامي و يا ارائه رهنمودهايي در يك سخنراني، حركت جدیدی که برای وحدت در جامعه شروع شده را تقویت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر