کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

واکنش محسن رضایی به بیانیه میر حسین موسوی

تازه ترین بیانیه میر حسین موسوی، رهبر مخالفان دولت ایران که امروز جمعه 11 دی ماه درباره حوادث عاشورا منتشر شد و حاوی راه حل هایی برای خروج از بحران سیاسی موجود ایران بود واکنش های فراوانی ایجاد کرده است.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه به آیت الله علی خامنه ای ، بیانیه آقای موسوی را عقب نشینی وی از "انکار دولت محمود احمدی نژاد" خوانده و پیشنهادهای او درباره پاسخگویی دولت را "سازنده" عنوان کرده است.
آقای رضایی که واکنش اخیر آقای موسوی را "دیر هنگام" ولی سر آغاز بالقوه یک "حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران " ارزیابی کرده در این نامه از آقای خامنه ای خواسته با صدورپيامي و يا ارائه رهنمودهايي در يك سخنراني، حركت جدیدی که برای وحدت در جامعه شروع شده را تقویت کند.
آقای رضایی گفته : به این ترتیب هم کسانی که در جناح های سیاسی اشتباهاتی داشته اند از اشتباهات خود بر می گردند هم از فعالیت افراط گرایان و دشمنانی که کمین کرده هم جلوگیری می شود.
محسن رضایی همچنین در این نامه پیشنهاد کرده که : تمام فعالان سیاسی و بزرگان انقلاب به پیروی از ملت ايران به صورت دسته جمعي در سپاسگزاری از حركت مردم به يك حركت نمادين دست بزند.
اما حمید رسایی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران بیانیه آقای موسوی را به معنای پذیرش مسئولیت آنچه حرمت شکنی های روز عاشورا خواند، دانست.
آقای رسایی گفت آقای موسوی پذیرفته که عامل به وجود آمدن اغتشاشات پس از انتخابات بوده و اهانت کنندگان به دین و نظام هواداران او بوده اند.
این نماینده اصولگرای مجلس ایران همچنین گفت با این بیانیه دیگر ثابت شده که موسوی، خاتمی،کروبی و برخی فرزندان هاشمی در خدمت اهداف دشمنان امام انقلاب و مردم هستند.
آقای رسایی ادامه داد که: اگر مسئولین در این زمینه به مسئولیت خود عمل نکنند مردم انقلابی به بند میم وصیت نامه امام عمل خواهند کرد.
در بند میم وصیت نامه آیت الله خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران آمده است:
"از آنچه‌ در نظر شرع‌ حرام‌ و آنچه‌ برخلاف‌ مسير ملت‌ و كشور اسلامی‌ و مخالف‌ با حيثيت‌ جمهوری‌ اسلامي‌ است‌ به‌ طور قاطع‌ اگر جلوگيری‌ نشود، همه‌ مسئول‌ مي‌باشند و مردم‌ و جوانان‌ حزب‌اللهي‌ اگر برخورد به‌ يكي‌ از امور مذكور نمودند به‌ دستگاههاي‌ مربوطه‌ رجوع‌ كنند و اگر آنان‌ كوتاهی‌ نمودند، خودشان‌ مكلف‌ به‌ جلوگيری‌ هستند."
آقای رسایی همچنین ضمن مقایسه آقای موسوی و آقای کروبی را با ابوالحسن بنی صدر و مسعود رجوی آنها را عوامل فتنه خواند و خواستار مجازات این افراد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر