کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

واکنش عباسپور به موج بازنشستگی اساتید

رئيس كمسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در واكنش به موج جديد بازنشستگي اساتيد و به خصوص اساتيد دانشگاه علامه‌طباطبايي تهران گفت: قانون در مورد بازنشستگي اساتيد بايد اصلاح شود و ما نيز در مجلس پيگير اين مسئله هستيم و دانشگاه علامه‌طباطبائي نيز ملزم به ارائه گزارش كتبي در اين زمينه به مجلس شده است.

علي عباسپور‌تهراني با اشاره به اينكه شخصا با بازنشستگي اساتيد موافق نيستيم گفت: دكتر قريب و حسابي هم تا آخرين لحظات عمرشان در دانشگاه تدريس و دانشجويان از وجود آنها بهره‌مند مي‌شدند. اما اين قانوني كه در زمان آقاي زاهدي تصويب شد كه اساتيد اگر به سن 70 سالگي برسند بايد بازنشسته شود، اصلا منطقي نيست و اگر استادي از نظر جسمي سالم باشم و استاد ارزنده‌ باشد چه اشكالي دارد كه بعد از 70 سالگي هم تدريس كند.

وي با بيان اينكه بازنشستگي اساتيد از دغدغه‌هاي مجلس است و در اولين روزهاي معرفي دانشجو هم اين دغدغه نمايندگان به دانشجو انتقال يافت، اظهار كرد: زمان آقاي دانشجو در مجلس برنامه‌هاي خود را ارائه داد، احساس كرديم كه با ما هم‌فكر است و اميدواريم با همكاري وي بتوانيم قانوني را كه به موجب آن اساتيد بالاي 70 سال سن بازنشسته شوند را اصلاح كنيم.

عباسپور با تاكيد بر اينكه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي پيگير وضعيت 13 استاد بازنشسته اين دانشگاه است گفت:‌ در اين زمينه با رئيس دانشگاه علامه‌طباطبايي تهران صحبت‌هايي شده است و دانشگاه علامه هم ملزم به ارائه گزارش كتبي در مورد بازنشستگي اساتيد اقتصاد دانشگاه علامه شده است.

وي در پايان موضع‌گيري شفاف خود را در اين زمينه به بعد از ارائه گزارش مكتوب دانشگاه علامه موكول كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر