کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

گفته های فرماندهان پلیس از حوادث عاشورا

پس از انتشار ویدیوهایی از برخورد ماشین نیروی انتظامی با چند معترض در میدان ولیعصر تهران، فرماندهان نیروی انتظامی آن را جعلی می‌خوانند و می‌گویند که تصاویر تنها از «شبكه‌های بیگانه و ضد انقلاب» پخش شده است.
در یکی از این ویدیوها یک خودروی وانت با نشان نیروی انتظامی با سرعت به یکی از معترضان می زند و از روی بدن او می گذرد.
روز گذشته اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفته بود که هیچ تصویری وجود ندارد که نشان دهد خودروی غیرشخصی مردم را در روز عاشورا زیر کرده باشد. وی با تندی به خبرنگاران گفته بود که «دورغ» نگویند.
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در واکنش به این حادثه گفت: فیلمی كه ما در دست داریم، پاترول مشكی رنگی است كه مالک آن را شناسایی و دستگیر كرده ایم.
اما امروز مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد که با احتمال جعلی بودن فیلم مذكور، درستی این موضوع را بررسی می‌کند.
نیروی انتظامی اعلام کرد: در محدوده میدان ولیعصر به هیچ وجه بر اثر تصادف، فوتی نداشتیم و دو نفری كه بر اثر تصادف فوت كرده‌اند، به علت برخورد یک دستگاه خودروی پاترول شخصی در خیابان آزادی بین خیابان‌های رودكی و خوش با اغتشاشگران بوده است.

پلیس می‌گوید که این اطلاعیه را برای «روشن کردن افکار عمومی» منتشر کرده است.
امروز احمدرضا رادان درباره بازداشت رهبران معترضان (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) با بیان این که «ما به دنبال بزرگ كردن كسی نیستیم»، گفت که این مساله در دستور كار نیست.
پلیس تا این لحظه تایید کرده که «هشت نفر» در ناآرامی های روز عاشورا در تهران کشته شده اند. به گفته مقام های نیروی انتظامی، تنها علی حبیبی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی با شلیک گلوله جان باخته است.
امروز جانشین فرمانده پلیس ادعا کرد که علی موسوی «ترور» شده است. پیش‌تر نیز گفته شد که علی موسوی از محل ناآرامی های روز عاشورا خیلی دور بوده است.
به گفته نیروی انتظامی در روز عاشورا ۵۰۰ نفر در تهران بازداشت شده اند که ۲۰۰ نفر آنها همان روز آزاد و ۳۰۰ نفر دیگه همچنان در بازداشت به سر می برند. مقام های انتظامی نگفته اند که آنها در کدام بازداشتگاه نگهداری می شوند.
همچنین فرمانده نیروی انتظامی كشور اعلام كرد که در حوادث روز عاشورا ۱۲۰ نفر از ماموران انتظامی به شدت آسیب دیده اند.
احمدی مقدم گفت که ۶۰ نفر از آنها همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر