کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

اختلافات در شرکت خودروسازی سايپا ؟

ورود نزديکان و اقوام «اسفنديار رحيم مشايي» به مجموعه سايپا فعاليت در اين شرکت‌ها را مختل کرده و چند روزي است معاون اقتصادي و مالي وزارت صنايع و معادن نيز کار معمول خود را تعطيل کرده تا به اين اختلافات پايان دهد.

شنيده‌هاي خبرنگار پايگاه اطلاع رساني آتي نيوز در اين باره حاکي از آن است که بر خلاف روش معمول، مديرعامل شرکت سايپا عضو هيئت مديره اين شرکت نيست و اينک با «مهرداد بذرپاش»، رييس هيئت مديره سايپا، به شدت به اختلاف برخورده‌اند.

اين اختلاف کار معمول در مديريت سايپا را تعطيل کرده و اينک 3 روز است که پسرخاله وزير صنايع و معادن يعني «افشين روغني» به عنوان معاون اقتصادي و مالي وزارتخانه ياد شده مشغول حل وفصل اين اختلافات است.

بر اساس شنيده‌ها اين اختلافات ناشي از روش برگزاري مناقصه‌هاي مجموعه سايپا است. به عبارت ديگر مناقصه‌هايي که به پيمانکاران نزديک به «پوستين دوز»، مديرعامل شرکت سايپا واگذار شده مورد اعتراض «بذرپاش» و مناقصه هايي که به نزديکان بذرپاش واگذار شده مورد اعتراض پوستين دوز بوده و همين موجب تعطيلي کار و تلاش براي حل و فصل آن شده است.

گزارش آتي نيوز همچنين حاکي از آن است که اين اتفاقات در حالي در مجموعه شرکت سايپا روي مي‌دهد که از چندي قبل فرزند آقاي «اسفنديار رحيم مشايي» که اينک حدود 30 سال سن دارد به عنوان معاون اداري و مالي «شرکت سرمايه گذاري کارکنان سايپا» منصوب شده است.

«پوستين دوز» نيز که خود اهل مازندران است از نزديکان «اسفنديار رحيم مشايي» است. علاوه بر اين دو، "آرش کوشا" که پيشتر و در زمان رياست رحيم مشايي بر سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به عنوان دبير کميته ملي طبيعت گردي فعاليت مي‌کرد اينک از ابتداي پاييز مديريت باشگاه فرهنگي ورزشي سايپا را برعهده گرفته است.

گفتني است "کوشا" همان کسي که «عادل فردوسي پور» در برنامه 90 از او درباره ارتباطش با مديريت فوتبال پرسيد؛ جوان چشم سبزي که در رشته منابع طبيعي و جنگل‌ها مدرک مهندسي دارد.

درحال حاضر حدود يک هفته است که اختلاف بر سر چگونگي واگذاري پروژه‌هاي اين شرکت‌ها به پيمانکاران ميان مديرعامل و رئييس هيئت مديره بالا گرفته است.

اميد است مديران تازه نفس ـ نزديک به رئيس دفتر رئيس جمهور ـ باهمدلي و هماهنگي بيشتر بايکديگر بتوانند در مجموعه‌هايي چون سايپا که از وضع مالي خوبي نيز برخوردار است؛ با انگيزه‌هايي همچون پشتياني و افزايش بهره‌وري در اين مجموعه‌ها قدم برداشته و باتلاش بيش از پيش شاهد رشد و شکوفايي در اين عرصه‌ها باشيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر