کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

رهبر ایران استعفای محمد محمدی ری‌شهری را پذیرفت

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران طی حکمی علی قاضی‌عسکر را به عنوان رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

در این حکم که متن کامل آن در پایگاه اطلاع رسانی رهبر ایران منتشر شده است، ضمن پذیرش درخواست کناره گیری محمد محمدی ری شهری، رئیس پیشین سازمان حج و زیارت، علی قاضی عسکر به عنوان نماینده رهبر ایران و سرپرست حجاج ایرانی معرفی شده است.

علی قاضی عسکر ۵۵ سال سن دارد و متولد اصفهان است. او پیش از این برای دوره ای امام جمعه موقت اصفهان بود و از چند سال پیش معاونت آموزش و پژوهش بعثه رهبری را به عهده داشت.

پیش‌تر محمد ری‌شهری، نماینده سابق رهبر ایران در امور حج و زیارت به دلیل مشغله کاری از آیت الله خامنه ای خواسته بود تا شخص دیگری را به عنوان جایگزین او در این سمت انتخاب کند.

محمد محمدی نیک معروف به ری‌شهری نخستین وزیر اطلاعات ایران بود که با آغاز ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۸ جایش را به علی فلاحیان داد و با آغاز تغییرات گسترده در نظام قضایی ایران، به دادستانی کل کشور و دادستانی ویژه روحانیت منصوب شد.

او تا سال ۱۳۷۰ دادستان کل کشور بود و سپس از سوی آیت الله خامنه ای به سرپرستی حجاج ایرانی منصوب شد.

آقای ری شهری در سال ۱۳۷۴ پیش از انتخابات مجلس پنجم جمعیت دفاع از ارزشهای اسلامی را پایه گذاشت و به عنوان دبیرکل این حزب خود را نامزد ریاست جمهوری در انتخابات سال ۱۳۷۶ کرد.

او دو بار نماینده مجلس خبرگان رهبری بوده است و در حال حاضر ریاست موسسه فرهنگی دارالحدیث و تولیت حرم عبدالعظیم در شهر ری را برعهده دارد.

از زمان انقلاب تا به امروز در دوره های مختلف مهدی کروبی و محمد موسوی خوئینی ها (با حکم آیت الله خمینی) و سپس محمد محمدی ری شهری (با حکم آیت الله خامنه ای) مسئولیت حجاج ایرانی را بر عهده داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر