کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

حکم دادگاه زیدآبادی و آقایی قطعی شد

هدایت‌الله آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از زندانیان پس از انتخابات، در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس شامل دو سال و نیم حبس قطعی و دو سال و نیم حبس تعلیقی محکوم شد.
علیرضا جعفریان، وکیل هدایت‌الله آقایی که دادگاه تجدید نظر حکم موکلش را تایید کرده است.
وکیل مدافع آقایی گفت: دادگاه تجدید نظر، آقایی را از هیچ یک از اتهامات واردشده تبرئه نکرد اما نوع محکومیت وی در دادگاه بدوی را تغییر داد.
هدایت‌الله آقایی از متهمان حوادث پس از انتخابات، به «اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب،‌ تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش، ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات، اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی» متهم شده است.
حکم احمد زیدآبادی
مهدیه محمدی اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر حکم صادر شده در دادگاه بدوی برای همسرش احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت را تایید کرده است.
زیدآبادی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های پس از انتخابات، به شش سال حبس تعزیری، پنج سال تبعید به شهرستان گناباد در شرق کشور و محرومیت مادام العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شده است.
خانم محمدی گفته است: رای دادگاه تجدیدنظر همسرم به وکیل وی ابلاغ شده و این دادگاه اعلام کرده که مفاد حکم دادگاه بدوی را به‌ طور کامل تایید کرده و دفاعیات آقای زیدآبادی و وکلایشان را نپذیرفته است.
چندی پیش احمد زیدآبادی از سوی انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر، به عنوان برنده جایزه قلم زرین آزادی معرفی شد.
وضعیت دیگر زندانیان و ادامه بازداشت‌ها
منابع خبری گزارش دادند که دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن امین‌زاده، معاون پیشین وزیر امورخارجه در دولت خاتمی امروز یکشنبه برگزار شد.
خانم اصغرزاده، همسر محسن امین‌زاده گفت که احتمالا تا چند روز آینده حکم دادگاه بدوی همسرش صادر می‌شود.
او وضعیت جسمی و روحی همسرش را خوب ارزیابی کرد و گفت که بعد از گذشت چهار ماه از بازداشت انفرادی، امکان ملاقات حضوری و تلفنی به صورت مرتب با آقای امین‌زاده فراهم بوده و مشکلی نداشته است.
هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاج‌زاده نیز درباره وضعیت موکلش گفت: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات وی، ۱۱ اسفند در شعبه دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود.
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات تاج‌زاده، ۲۲ آذرماه برگزار شد.
تاج‌زاده که در نخستین روزهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بازداشت شد، به «اقدام علیه امنیت ملی، ‌فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده» متهم شده است.
تاج‌زاده در نخستین جلسه دادگاهش اعلام کرد تا زمانی که به شکایت او علیه احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در دادگاه رسیدگی نشود، در دادگاه حاضر نخواهد شد.
در همین حال بنا بر اطلاع دادسرای تهران، قرار بود امروز یکشنبه دادگاه متهمان درگیری‌های روز عاشورا برگزار شود.
هنوز خبری درباره برگزاری این دادگاه و جزییات آن منتشر نشده است.
گفتنی است در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات تاکنون بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند. همچنین در روز ششم دی همزمان با درگیری‌های روز عاشورا، بیش از ۵۰۰ نفر بازداشت شدند.
روند بازداشت‌ها به‌ویژه بازداشت فعالان کشور و روزنامه‌نگاران ادامه دارد.
در روزهای پس از عاشورا شماری از روزنامه‌نگاران، نزدیکان و مشاوران میرحسین موسوی از جمله علیرضا بهشتی،‌عمادالدین باقی و ماشاءالله شمس‌الواعظین روزنامه‌نگار و عضو انجمن دفاع از مطبوعات، شماری از اعضای نهضت آزادی و ابراهیم یزدی دبیر کل این حزب، بازداشت شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر