کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

مدیرعامل ایرنا، معاون سیاسی دفتر احمدی‌نژاد شد

اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی را به عنوان معاون سیاسی این دفتر منصوب کرد.
با این حکم، محمدجعفر بهداد به عنوان معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری به جای فتح‌الهی‌زاده خواهد نشست.
محمدجعفر بهداد پیش از مدیرعاملی خبرگزاری ایرنا، خبرنگار پارلمانی روزنامه کیهان در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی بود.
او دانش‌آموخته دانشگاه تهران، از اسرای آزاد شده دوران جنگ و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان است که گفته می‌شود حدود ۱۲ سال سابقه كار خبری دارد.
بهداد پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان هرمزگان شد.
وی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر احمدی نژاد هم بوده است و در همان زمان پس از انتشار انتقادات مطبوعات اصلاح طلب از دولت احمدی نژاد، نامه تهدید آمیزی علیه مطبوعات به خبرگزاری ها ارسال کرد.‏ او در این نامه رسانه های منتقد دولت را یک «باند سیاسی اقتصادی» خواند و گفته می شود از همان زمان فشار های دفتر ریاست جمهوری بر روزنامه ها شدت گرفت.
بهداد سومین مدیرعامل منصوب دولت نهم برای خبرگزاری ایرنا بود. او با حکم محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین موافقت محمود احمدی نژاد در اردیبهشت ماه سال گذشته مدیر عامل ایرنا شد.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نخستین منبعی بود که در روز انتخابات ریاست جمهوری (۲۲ خرداد) پیش از پایان وقت رسمی رای گیری، اعلام کرد که «محمود احمدی نژاد با ۶۳ درصد آرا پیروز شد». این خبر هر چند برای مدت کوتاهی روی خروجی خبر ایرنا ماند، اما مستقیما نشان داد که به احمدی نژاد نزدیک است.
این خبرگزاری در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بارها خبرهایی را منتشر کرده و با واکنش تند افکار عمومی، آنها را حذف کرده است.
برخی خبرها و مطالب ایرنا مربوط به اصلاح‌طلبان و رهبران معترضان به نتایج انتخابات، به سرعت تکذیب می‌شود و ایرنا مجبور می شود آنها را از روی سایت خود حذف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر