کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

«نهی از منکر مسوولان راه‌ اصلاح کشور است»

هشتمين كنگره حزب مردم‌سالاری از احزاب اصلاح‌طلب، امروز دوشنبه پنجم بهمن با پيام آيت‌الله بيات زنجانی آغاز به كار كرد.

در كنگره حزب مردم‌سالاری، برخی از شخصيت‌های سياسی اصلاح‌طلب از جمله مهدی کروبی از رهبران معترضان پس از انتخابات، مجيد انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حضور داشتند.

آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی، مرجع تقلید شیعه و از فعالان سیاسی در پیام خود به کنگره حزب مردم‌سالاری تاکید کرد که تنها راه حل اصلاح وضع کنونی کشور «نهی از منکر صاحبان قدرت در این جامعه» است.

وی امر به معروف و نهی از منکر صاحبان قدرت را یک اصل اساسی مورد تاکید دین دانست و تصریح کرد: هم آنها (صاحبان قدرت) و هم جامعه ما سخت به نهی از منکر صاحبان قدرت و سپس امر به معروف آنها نیازمند است.

نماینده چند دوره مجلس، تحزب را ابزاری امروزی خواند که در رساندن جامعه به بلوغ فکری نقش قابل توجهی دارد و تاکید کرد که تحزب، راهکارهای اصلاح صاحبان قدرت و زعمای سیاسی جامعه مسلمین را به خوبی در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اینگونه به تحزب نگریسته شود، بهانه‌هایی مانند غربی بودن راهکار تحزب و لیبرالی بودن آن، فقط راه فراری است برای حاکمانی که می‌خواهند از پاسخگویی به جامعه مخاطب خود طفره روند.

به باور آیت‌الله بیات‌زنجانی، تحزب وسیله‌ای است برای احقاق حقوق اجتماعی آحاد جامعه، برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان، برای حاکمیت و غلبه رای مردم بر خواسته‌های خودکامگان و برای دستیابی به زندگی عادلانه.

این مرجع تقلید در این پیام همچنین به قیام امام حسین و انحرافات جامعه اسلامی پس از چند دهه از ظهور اسلام اشاره کرد و گفت: جامعه مسلمانی که در زمان حضور خود معصوم به بیراهه می‌رود، به طریق اولی ممکن است در عصر غیبت راه را گم کند و به بیراهه رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر