کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

وزارت خارجه سفیر سوئیس در تهران را فراخواند

وزارت امور خارجه ایران، سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا فراخواند و خواستار استرداد گروه «تروریستی تندر» برای محاکمه در ایران شد.

جمهوری اسلامی از این طریق اعتراض خود را نسبت به فعالیت گروهک تندر در خاک آمریکا به سفیر سوئیس ابلاغ کرد. او نیز گفت که نظر ایران را به مقام‌های آمریکایی اعلام خواهد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های دولتی، ایران سرنخ‌هایی به دست آورده است که نشان می‌دهد برخی مقام‌های آمریکایی با گروهک تندر در قتل دکتر مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک ایرانی دست داشته‌اند.

دکتر علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران و از حامیان میرحسین موسوی روز 22 دی ماه امسال در اطراف منزل خود با یک بمب کنترلی ترور شد. مقام‌های ایران در همان روز اعلام کردند که سازمان‌های‌ اطلاعاتی آمریکا (سیا) و اسراییل (موساد) در این بمب‌گذاری دست داشته‌اند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی یک روز پس از این اتفاق گفت: رهبران آمریکا که فریاد مبارزه با تروریسم را سر داده‌اند، چگونه کشور خود را لانه تروریست‌ها کرده‌اند.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز در واکنش به اتهام جمهوری اسلامی مبنی بر دست داشتن در ترور استاد دانشگاه تهران، این اتهام را «مضحک و بی‌معنی» خوانده بود.

نام گروه تندر که خود را «تکاوران انجمن پادشاهى ایران» معرفی می‌کند، نخستین بار سال گذشته پس از انفجار بمب در حسینیه سیدالشهدای شیراز مطرح شد که در جریان این بمب‌گذارى بیش از ده نفر کشته و حدود ۱۶۰ نفر زخمى شدند.

پس از ترور استاد دانشگاه، گروه موسوم به «انجمن پادشاهی ایران» در پایگاه اینترنتی خود اتهام بمب‌گذاری در شمال تهران را رد کرد.

دادستانی تهران اعلام کرده است که هنوز تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر