کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

پيام وزير ارشاد برای جشنواره بين‌المللی فيلم فجر

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر پيام داد.

به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، متن پيام سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به شرح زير است:

فكر و خيال، دو همسفرند با دو مقصد؛ يكي دلنواز است و روانپرور و ديگري چشم‌نواز است و شورانگيز!
آنگاه كه هنري اين دو را با هم در بربگيرد، رنگ تعلق به تعالي را مي‌پذيرد؛ و سينما ظرفيت كاملي براي پذيرش اين دو عنصر را در كنار هم دارد و در برگيرنده همه ارزش‌هاي هنرهاي هفتگانه.

سينما به تعبير رهبر عزيزمان «يك هنر برتر است، يك هنرپيچيده و پيشرفته و متعالي»، برتري آن مستغني از توصيف است كه سيطره فيلم را با تمام وجود مي‌توان مشاهده كرد و مي‌توان با هوشمندي و مهارت در جهت تعالي و پيشرفت جامعه از آن به نحو شايسته بهره گرفت.

سينماي جمهوري اسلامي ايران، فرزندي از بطن خود انقلاب است. اين سينما با انقلاب همزاد است و شايد همذات! كه اگر به اغماض بنگريم و از قليلي توليدات داراي شذوذات، چشم‌پوشي كنيم، انصافا سينما در اين نظام از ذاتي پاك و جسمي سلامت برخوردار است. سينماي با هويت، اخلاقي و خانواده‌گرا .... و نجيب.

جشنواره فيلم فجر، ميدان هماوردي سنجش، فكر، خلاقيت و نوآوري است و چگونگي پياده كردن آن! بي‌ترديد ابزار، در ارائه اثر هنري نقش مهمي دارد اما سينماي ايران، امروز بيش از قالب به جوهره و ذات متكي است.

براي دست‌اندركاران برگزاري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر و سينماگراني كه با آثار ارزشمند خود رونق و ذوق و شوق به اين جشنواره بخشيده‌اند و گرما‌بخش ايام دهه فجر و پيروزي انقلاب شده‌اند، آرزوي سعادت و سلامت مي‌نمايم. توفيق، رفيق طريق عزت و اعتبارتان باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر