کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

هاشمی رفسنجانی: بوی توطئه می آید

اکبرهاشمی رفسنجانی، روز سه شنبه ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) در دیدار جمعی از استادان علوم سیاسی دانشگاه های قم به انتقادهای اخیر محمد یزدی پاسخ داد.

آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره آنچه که "حمله و تخریب" توسط آقای یزدی خوانده شد، گفت: "همانگونه که قبلا هم گفتم جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانیت و غرض آلود ایشان سلام بوده است ولی با صحبت های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می رسد."

آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس "مجمع تشخیص مصلحت نظام" و"مجلس خبرگان رهبری" در ایران، مهم ترین دلیل "این حمله ها" را مواضع خود درباره لزوم رعایت حقوق مردم و همچنین دفاع از شخص رهبری و پرهیز از افراط بر اساس عقیده و اعتقاد قلبی اش برشمرد.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در ایران یک روز پیشتر در انتقادهای تندی از اکبر هاشمی رفسنجانی او را متهم به "جسارت" و "توهین" به آیت الله علی خامنه ای کرده بود.

آقای یزدی با نقل جمله ای از آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه "رهبری را فرد اصلح برای حل مشکلات می دانم" او را به توهین به رهبری متهم کرد.

آقای یزدی در ادامه انتقاداتش از اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: "رهبری بارها و بارها بر خودداری خواص از دو پهلو حرف زدن تاکید کرده اند و ایشان در سخنان خود بارها خواسته اند که هاشمی به آغوش نظام بازگردد، ولی هاشمی با موضع گیری های خود هر روز از نظام دورتر می شود."

اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که قصد دارد درباره فعالیت های محمد یزدی در زمان حیات آیت الله خمینی و در جلسه مجلس خبرگان برای انتخاب رهبری بعد از درگذشت آقای خمینی و در دوران ریاست آقای یزدی بر قوه قضائیه مطالبی را فاش کند.

محمد یزدی هشت سال رئیس قوه قضاییه ایران بوده است و از روحانیون تندرو محافظه کار در ایران محسوب می شود .

این چندمین بار است که در ماه های اخیر آقای هاشمی رفسنجانی مورد انتقادات تند آقای یزدی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر