کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

«مرگ رامین آقازاده براثر عوارض حضور در کهریزک بود»

پرویز سروری، رییس کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث بعد ازانتخابات گفت: ماموریت کمیته ویژه مجلس فقط رسیدگی به مسائل داخل بازداشتگاه کهریزک وکسانی که در داخل بازداشتگاه کشته شده اند بود، در حالی که «رامین آقازاده» پس از آزادی از کهریزک فوت کرده است.

سروری تصریح کرد: به احتمال زیاد مرگ آقازاده بر اثر عوارض ناشی از حضور در بازداشتگاه کهریزک بوده است که در این زمینه برای دفاع از حق ایشان خود را موظف می‌دانیم.

عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن‌ روح‌الامینی گفته بود رامین آقازاده قهرمانی، چهارمین قربانی وقایع بازداشتگاه کهریزک است که پس از آزادی از بازداشتگاه کهریزک بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است و گزارش آن به دلیل آنکه ممکن بود وجدان عمومی جامعه جریحه دار شود، از سوی مسوولان منتشر نشده است.

پرویز سروری همچنین در پاسخ به انتقادات روح‌الله حسینیان، نماینده مجلس که گزارش کمیته ویژه مجلس در مورد حوادث کهریزک را در راستای منحرف کردن اذهان عمومی از جرم بزرگ انتخابات خوانده بود گفت: آن چه برای اعضای کمیته ویژه مجلس در این پرونده مهم بود، دفاع از حیثیت نظام و حقوق شهروندان، فارغ از گرایشات سیاسی آنها بود.

سروری با اشاره به تلاش نمایندگان برای دفاع از حقوق قربانیان این حوادث، افزود: سیاسی کردن این گزارش از سوی تندروهای دو جناح موجب دشوارترشدن پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر