کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

بیانیه مجمع روحانیون مبارز درباره مرجعیت آیت‌الله صانعی

بسم الله الرحمن الرحیم

الفقهاء امناء الرسل... پیامبر اکرم
در پی حوادث اخیر و اظهارنظرهای بعضی از روحانیون درباره صلاحیت مرجعیت حضرت آیت‌الله صانعی لازم می‌دانیم به اطلاع متدینان و مؤمنان عزیز برسانیم که معظم له به لحاظ فقهی مورد تأیید حضرت امام خمینی بوده‌اند و آن حضرت درباره ایشان فرموده‌اند: من آقای صانعی را مثل یک فرزند بزرگ کرده‌ام، این آقای صانعی وقتی که سال‌های طولانی در مباحثی که ما داشتیم تشریف می‌آوردند ایشان بالخصوص می‌آمدند با من صحبت می کردند و من حظ می‌بردم از معلومات ایشان. و ایشان یک نفر آدم برجسته‌ای در بین روحانیون است و یک مرد عالمی است و متوجه مسایل است و مخالف این انحرافاتی که در این کشورموجود بوده است، از قبیل منافقین- نمی‌دانم - و غیره، و ایشان مخالف سرسخت آن‌هاست. (صحیفه امام جلد 17 صفحه 231)
عدالت و اخلاص آیت‌الله صانعی مورد تأیید عالمان برجسته حوزه‌های علمیه و خیل عظیمی از مقلدان بوده و هست و ایشان ده‌ها سال است که به عنوان استاد برجسته فقه آل محمد در حوزه علمیه قم شاگردان فاضل و متعهد زیادی را تربیت نموده‌اند و از زمانی که به عنوان مرجع تقلید در جامعه اسلامی ایران مطرح گردیدند همواره بر مقلدان ایشان افزوده شده است و امروز جای هیچ‌گونه تردیدی در مرجعیت ایشان نیست و این مرجعیت با بیانیه یک گروه مورد پذیرش مقلدان قرار نگرفته است که با بیانیه گروهی دیگر از اعتبار بیفتد.
عالمان برجسته حوزه‌های علمیه همواره بر حفظ حرمت مراجع بزرگ تقلید تأکید داشته‌اند. مجمع روحانیون مبارز نیز انتظار دارد که گروه‌های سیاسی در کشاکش منازعات گروهی نهاد مقدس مرجعیت را دستخوش این‌گونه اختلافات نکنند که مطمئناً به نفع حوزه‌های علمیه، مراجع عظام و جامعه متدین کشور نیست.
مجمع روحانیون مبارز
13 دی 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر