کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

لاریجانی: همه بر علیه دشمن در کنار رهبری سنگر بگیرند

علی لاریجانی با اشاره به ترور استاد علی محمدی و شرایط خاص کشور ازهمگان خواست تا در این دوره زمانی با همصدایی با ملت و رهبر معظم جهت مبارزه با استكبار و ضد انقلاب و ایجاد فضای آرامش جهت توسعه كشورهمگام شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه روز گذشته شهادت استاد گرانقدر دكتر علی محمدی ملت ایران را متاثر نمود و ترور ناجوانمردانه این فیزیكدان اتمی برجسته بسیار دردآور بود از این جهت به خانواده محترم ایشان و همكاران دانشگاهی تسلیت و تعیزیت ارز می‌كنیم.

علی لاریجانی ادامه داد: به فاصله چند ساعت یك گروه سلطنت‌طلب بی‌هویت كه در آمریكا تحت سیطره ”سیا“روزگار می‌گذرانند طی اطلاعیه‌ای این اقدام تروریستی را به گردن گرفتند شاید ”سیا“ و رژیم صهیونیستی تصور كردند با این اطلاعیه بی‌سر و ته می‌توانند رد گم كنند.

رئیس قوه مقننه تصریح كرد: به ما اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسیده بود كه رژیم صهیونیستی با همكاری ”سیا“ به دنبال عملیاتی تروریستی در تهران هستند و شاید تصور می‌كردند با توجه به برخی مشاجرات داخلی مجال برای چنین اقداماتی یافته‌اند و می‌توانند هم اساتید دانشگاه را نگران كنند و هم به كارهای تحقیقاتی هسته‌ای كشور لطمه وارد نمایند.

لاریجانی تمسك ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به چنین اقداماتی را به عنوان پوشش عملیاتی افتضاح جدیدی برای اوباما دانست و گفت: سوال دیگری وجود دارد كه چرا این گروه تروریست را در ایالات متحده پذیرایی می‌كنید مگر سال‌ها فریاد مبارزه با تروریسم سر نمی‌دادید و چند جنگ در منطقه ما با این ادعای دروغی تحمیل نكردید پس چگونه كشور خود را لانه تروریست‌ها كرده‌اید.

رئیس مجلس خطاب به اوباما گفت: خیلی به حال شما باید تاسف خورد كه از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغییرات امروز همان چهره عقب‌افتاده جنگ‌طلبی و اقدامات تروریستی گذشته باقی مانده است و شما خوب می‌دانید این اقدامات كثیف از نظر عملیاتی سبك و ساده است و بد سرنوشتی را در این حركت ماجراجویانه برای خود آغاز كرده‌اید و عملا اقدامات تروریستی را ترویج نموده‌اید.

وی تاكید كرد: البته ایالات متحده از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از همه راه‌ها در مقابله با ملت ایران استفاده نمود، از اقدامات جدایی‌طلبانه و كمك به گروه‌های تروریستی و جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب تا ماجراجویی‌های مختلف در مساله هسته‌ای ایران.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان كرد: در سال‌های اخیر هرآنچه توانستند در جهت سنگ‌اندازی در مقابل پرونده هسته‌ای ایران دریغ نكردند و در ظاهر قیافه حق به جانب گرفتند و از همه نهادهای بین‌المللی بهره جستند تا در اراده ملت ایران در جهت پایداری در پرونده هسته‌ای خلل وارد نمایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنان از سیاست مفتضح چماق و هویج استفاده كردند تا ملت ایران را خسته كنند گاه از مذاكره سخن گفتند، گاه قطعنامه صادر نمودند، هر روز به نوعی بازی دیپلماتیك خاص رژیم صهیونیستی را عملی كردند.

رئیس قوه مقننه تصریح كرد: بعد از ناكامی در همه روش‌ها به حذف فیزیكی دانشمندانه هسته‌ای روی آوردند خواهید دید كه این اقدامات تروریستی نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت و ملت ایران با اراده محكم‌تر از دستاوردهای هسته‌ای كشور صیانت خواهند نمود.

وی افزود: اما این نقطه سیاه نیز در پرونده جناحی آمریكا نسبت به ملت ایران ثبت خواهد شد و معلوم نیست این ماجراجویی پایان مناسبی برای شما داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: همزمان وزیر خارجه آمریكا هشدار دادند كه تحریم‌های آتی علیه ایران گروه كوچكی از تصمیم‌گیرندگان را در بر می‌گیرد كه آنها روابط سیاسی و تجاری با هم دارند و این راه هوشنمدتری برای تحریم‌هاست.انصافا هوشمندی و ذكاوت از سر تا پای این سخنان می‌بارد!

لاریجانی در واكنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریكا اظهار داشت: چقدر از مسائل ایران بیگانه هستید شاید همین تعداد نقد سخنان شما به منفعت ما نباشد بهتر است همین راه هوشمندانه را بروید و مطمئن باشید ایران روش مشابه شما را دنبال نمی‌كند بلكه شما را در مقابل شوك‌های منافع ملی آمریكا قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: سخنان ناسنجیده و سخیفی هم سناتور مك‌كین و لیبرمن درباره حوادث ایران فرموده‌اند كه با حرف‌های سبك رئیس‌جمهور ایالات متحده كه گفته بود مردم ایران حتی در روزهای مذهبی با مشت آهنین روبه‌رو شده‌اند نزدیك به هم از نظر محتوایی است و این امر نشان می‌دهد دو جناح حاكمیت آمریكا در مقابله با منافع ملی ایرانیان كاملا هم موضع و در یك راستا عمل می‌كند و كسانی كه با ساده‌انگاری به تغییرات آمریكا دل سپرده بودند می‌توانند كژاندیشی خود را دریابند و مسوولان ایالت متحده باید بدانند با این اقدامات موزیانه خلاء قدرت سیاسی خود را نمی‌توانند پر كنند و بعید است این رفتارهای دوگانه كمكی به حل مشكل 14000 میلیارد دلاری آنان بكند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه سوال ملت عزیز این است كه با چنین شرایطی نباید از سیاست‌مداران و جناح‌های داخلی این انتظار را داشت كه در مقابل این مسائل روشن از منظر ملی به صحنه بنگرند و در دفاع از منافع ملی یك‌صدا شوند؟ گفت: چرا با رفتارها، بیانیه‌های خود شرایطی را تدارك می‌بینیم كه فضای وسوسه‌آمیز برای بیگانگان فراهم شود.

وی افزود: بنده به دلیل سوابق كاری در مسائل امنیت ملی كشور به صراحت خدمت سران ماجراهای اخیر عرض می‌كنم متاسفانه برآیند اقدامات چندماهه شما به ضرر منافع و امنیت ملی ایران بوده و به هر دلیل بستری را تدارك كرده است كه بیگانگان فرصت را برای اقدامات ایذائی برای ملت مغتنم بشمارند.

رئیس قوه مقننه گفت: من مطمئن هستم نتیجه این امتحان الهی چیزی جز توانمندی جمهوری اسلامی نخواهد بود اما سخن در این است كه شما آقایان كه خود سابقه‌دار در انقلاب هستید چرا از منظر ملی به این رویدادهای چندماهه نمی‌نگرید.

وی ادامه داد: لزومی ندارد كه حوادث مختلف كه به صورت كنش و واكنش در آمده مجددا شمارش شود یا در بیانیه‌ها مندرج گردد و بنده از مسیر همه آنها مطلع هستم امروز وقتی پای منافع ملی و امنیت ملی ایران در میان است و به عینه می‌بینید چه می‌گویند و چه می‌كنند جای درنگ نیست.

لاریجانی خاطرنشان كرد: تمام مسائل غیر از منافع و امنیت ملی باید به كناری نهاده شود و هم پای ملت و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تقابل با بیگانگان و ضد انقلاب سنگر بگیرید.

رئیس مجلس تاكید كرد: مجال برای سایر بحث‌های سیاسی وجود دارد و ماموریت تاریخی و ملی همگان در این دوره زمانی همصدایی با ملت و رهبر معظم در مبارزه با استكبار و ضدانقلاب و ایجاد فضای همگرایی و آرامش جهت توسعه كشور می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر