کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

سعید منتظری: کشتن یا دستگیری موسوی فاجعه بار خواهد بود

سعید منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است که برای جلوگیری از بروز "عواقب فاجعه بار"، با مخالفان دولت در جهت رسیدن به نوعی آشتی ملی مصالحه کنند.

آقای منتظری که از قم و از طریق تلفن این مصاحبه را انجام داده است، کشته شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در جریان اعتراضات روز عاشورا در تهران را نوعی "آخرین هشدار" به رهبر مخالفان دولت دانست.

او گفت نمی داند که آیا روزی حکومت ایران اقدام به دستگیری یا کشتن میرحسین موسوی خواهد کرد یا خیر، اما انجام چنین کاری می تواند "عواقب فاجعه باری" برای ایران داشته باشد.

فرزند آیت الله منتظری در ادامه این گفتگو افزود: "امیدوارم حکومت ایران از راه مصالحه و پذیرش آشتی ملی نشان دهد که می تواند منطقی برخورد کند"؛ البته سعید منتظری رسیدن به آشتی ملی را تنها از مسیر کنار گذاشتن محمود احمدی نژاد از قدرت عملی دانست.

این سخنان آقای منتظری در مورد آشتی ملی تا حدی بازتاب دهنده مواضع میرحسین موسوی است که در آخرین بیانیه او در روز جمعه، یازدهم دیماه منتشر شد.

آقای موسوی در این بیانیه از حکومت ایران خواسته بود که با انجام اصلاحات و پذیرش حق مردم برای اعتراضات آرام و به دور از خشونت، آرامش را به فضای کشور بازگرداند.

آقای موسوی همچنین ضمن انتقاد از نحوه برخورد با تظاهرات مردم در روز عاشورا و ابراز نگرانی نسبت به شرایط کنونی کشور، راه حل هایی را برای خروج از بحران سیاسی در جمهوری اسلامی مطرح کرد.

سعید منتظری در ادامه مصاحبه خود با اشپیگل در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا به اعتقاد او برای آرام کردن شرایط، کشتارهای وسیع صورت خواهد گرفت یا خیر گفته است: "امیدوارم کار به آنجا نرسد. من هنوز امیدوارم که رهبران ایران منطقی عمل کنند و راه آشتی ملی را در پی بگیرند. در غیر این صورت کشور من تا یک سال دیگر در وضعیتی بسیار بدتر از شرایط امروز خواهد بود".

فرزند آیت الله منتظری راه ادامه حیات جمهوری اسلامی را اعتراف کسانی که در وقایع اخیر دچار اشتباه شدند دانست و گفت: ''با کنار رفتن محمود احمدی نژاد از قدرت، تصدی ریاست جمهوری باید برعهده میرحسین موسوی، یعنی نامزدی که بیشترین رای را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بدست آورد باشد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر