کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

تعیین مهریه توسط دولت و مجلس خلاف شرع است

عضو شورای مرکزی جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فقط حاکم شرع می‌تواند در این موضوع وارد شده و در صورت لزوم حکم حکومتی دهد.

عضو شورای مرکزی جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: مرد باید مهریه‌ای را که در عقدنامه ثبت می‌شود به زن پرداخت کند و مجلس حق ندارد برای مهریه سقف تعیین کنند و مهریه را به دو بخش متعارف و نامتعارف تقسیم‌بندی کند.

محمدتقی فاضل میبدی در رابطه با تقسیم مهریه به دو بخش متعارف و نامتعارف گفت: اگر زوج و زوجه بر سر مهریه توافق کردند و میزان مهریه در عقدنامه ثبت شد، در صورتی که شرط عندالمطالبه در عقدنامه آمده باشد، مرد بر اساس شرع ملزم است که مهریه را پرداخت کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهریه بالا و غیرمتعارف شرعا اشکالی ندارد البته اسلام توصیف کرده است که در میزان مهریه خیلی سخت نگیرید اما اگر بر فرض دختر و پسری بر روی مهریه بالا توافق کردند، مرد باید مهریه را بپردازد و دخالت دولت در این موضوع خلاف شرع است.

او تصریح کرد: اگر عسر و حرجی نیز وجود داشته باشد، مجلس نمی‌تواند وارد این مسئله شود و بخواهد برای مهریه سقف تعیین کند و به دنبال چاره‌ای برای آن باشد، بلکه فقط حاکم شرع می‌تواند در این موضوع وارد شده و در صورت لزوم حکم حکومتی دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر