کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

احمدی نژادمجلس را درباره یارانه ها تهدید كرد

درآخرین جلسه برگزارشده كمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه هدفمند كردن یارانه ها كه به رفع اشكالات شورای نگهبان درباره این لایحه اختصاص داشت، برخلاف معمول از وزارت اقتصاد كسی حاضر نبود و دولت در سطح مدیر كل امور مجلس معاونت پارلمانی حقوقی رئیس جمهور در این جلسه حاضر شد.
به گزارش "الف"، دراین جلسه مدیر كل امور مجلس معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای دكتر احمدی نژاد تاكیدكرده اند كه دولت چیزی جز توافق اولیه با 3نفر از اعضاء كمیسیون را اجرا نخواهد كرد و چنانچه مصوب مجلس درباره لایحه هدفمند كردن یارانه ها مغایر جلسه نمایندگان دولت با 3نفر از اعضاء كمیسیون طرح تحول باشد، از نظر دولت آن مصوبه قابل اجرا نخواهد بود.
لازم به یادآوری است اوایل آذرماه پس از تصویب لایحه هدفمند كردن یارانه ها در مجلس، كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی به درخواست رئیس جمهور برای تغییراتی مغایرآئین نامه مجلس در این مصوبه تشكیل جلسه داد و 3نفر از اعضاء این كمیسیون با دولت برسر اعمال اصلاحات مورد نظر رئیس جمهور (تشكیل سازمان هدفمند كردن یارانه ها و اجازه هزینه كردن منابع این لایحه خارج از قانون بودجه و نظام های سیستمی خزانه) به توافق رسیدند.

در دهم آذرماه كمیسیون توافق 3 عضو خود با نمایندگان دولت را به تصویب نرساند و روز یازدهم آذرماه، مجلس نیز اعمال تغییر در مصوبه مجلس توسط كمیسیون را مغایر آیین نامه داخلی مجلس تشخیص داد و مصوب نهایی را برای تایید شورای نگهبان فرستاد.
از دولت خبر می رسد پیشنهاد تك نرخی كردن بنزین به قیمت آزاد و نیز ارایه برق به قیمت تمام شده با درنظر گرفتن سوخت رایگان برای نیروگاه ها و ارایه گاز بصورت قیمت آزاد و پله ای در جلسات مشاوره و تصمیم گیری دولت مطرح شده است.
یاد آوری می‌شود ماده یك مصوبه مجلس درباره هدفمند كردن یارانه ها بر آزادسازی تدریجی قیمت حامل های انرژی طی 5 سال تاكید دارد و این مصوبه نهایی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر