کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

محاکمه متهمان روز عاشورا از امروز آغاز می‌‌شود

بنابر اطلاعیه قبلی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و اعلام شبکه‌ خبری تلویزیون ایران، قرار است از امروز یکشنبه 13 دی تا روز سه‌شنبه هفته جاری، هفت نفر از افرادی که در ناآرامی‌های روز عاشورا شرکت داشتند، در دادگاه محاکمه شوند.
دادسرای تهران روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محاکمه هتاکان و ساختارشکنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی در روز عاشورا، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.
گفته می‌شود پرونده این هفت نفر به شعبه پانزده دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، تحویل داده شده است.
هنوز خبری در رابطه با برگزاری علنی یا غیرعلنی این دادگاه، منتشر نشده است.
دادستانی تهران اعلام کرده بود که تحقیقات مربوط به پرونده متهمان روز عاشورا «با سرعت» درحال انجام است.
عباس جعفری‌دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرده بود که «دادستانی بدون اغماض با توهین‌ کنندگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌خصوص متهمان ساختار شکن حوادث روز عاشورا با قاطعیت برخورد می‌کند».
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی هم پس از ناآرامی‌های روز عاشورا گفته بود که دیگر زمان مدارا به پایان رسیده و پلیس با اغتشاش‌گران به شدت برخورد می‌کند.
علم‌الهدی، امام جمعه موقت مشهد و احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران نیز در سخنانی معترضان روز عاشورا را «محارب» خوانده بودند.
بنابر فقه اسلامی، ریختن خون کسانی که محارب خوانده شوند، مباح است و در این صورت بنابر برخی تحلیل‌ها احتمال برخوردهای شدید ازجمله اعدام شماری از معترضان روز عاشورا پیش‌بینی می‌شود.
به گفته احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در روز عاشورا بیش از 500 نفر بازداشت شدند که شماری از آنها آزاد شده و حدود 300 نفر آنها همچنان در بازداشت هستند.
احمدی مقدم پس از ناآرامی‌های روز عاشورا گفته بود: کسانی که به پلیس حمله می‌کنند، اماکن عمومی را تخریب می‌کنند یا شعارهای ساختارشکن می‌دهند، محارب هستند و دستگاه قضایی با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر