کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

رادان:گلوله،تصادف وپرتاب ازپل،علت4كشته امروز

برخلاف روند تكذیب كشته های امروز امشب رادان با اعلام كشته شدن چند نفر، افتادن از پل، تصادف و گلوله مشكوك را علت كشته شدن 4تن از آنان اعلام كرد.
ناجای تهران هم امشب با صدور اطلاعیه ای تعداد كشته ها را 5نفر اعلام كرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در اغتشاشات امروز در تهران از سلاح استفاده نكرده است.
به گزارش فارس، سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی طی گفتگویی با اشاره به اتفاقات امروز در مركز تهران، با بیان اینكه متأسفانه عده‌ای از اغتشاشگران، حرمت روز عاشورای حسینی را نادیده گرفته و اقدامات هتاكانه‌ و به دور از شئونات اسلامی را مرتكب شدند، اظهار داشت: چیزی كه امروز بسیار مورد توجه بود، آمادگی سازماندهی شده اغتشاشگران برای درگیری و ایجاد تنش در سطح شهر بود و این در حالی است كه مأموران نیروی انتظامی در طول این مدت با سعه صدر و بدون استفاده از سلاح و تنها با استفاده از تجهیزات معمولی ضدشورش قصد ایجاد آرامش و متفرق كردن این افراد را داشتند.
وی ادامه داد: متأسفانه چهار نفر در اغتشاشات امروز تهران كشته شدند؛ یكی از این افراد در میان جمعیت روی یكی از پل‌ها از میان جمعیت به پائین پرتاب شد. دو نفر دیگر نیز بر اثر حادثه تصادف با یك خودروی شخصی جان خود را از دست دادند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح كرد:‌ یك نفر نیز به طرز مشكوكی بر اثر شلیك گلوله كشته شده و این در حالی است كه هیچ یك از نیروهای انتظامی حاضر در خیابان‌ها، از سلاح استفاده نكردند.
رادان ادامه داد: در جریان اغتشاشات امروز در تهران، سردار رجب‌زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز كه با حضور در میدان به دنبال آرام كردن فضا بود، به دلیل پرتاب اشیا توسط اغتشاشگران مجروح شد.
به گفته رادان، بیش از 300 نفر از اغتشاشگران امروز دستگیر شدند كه تحویل مراجع قضایی داده می شوند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: پس از انجام این حرمت شكنی‌ها، هیاتهای مذهبی و مردم با حضور در میادین و مراكز اغتشاش، فضا را آرام كرده و اغتشاش‌گران را متفرق كردند.
به گزارش فارس، همچنین یك منبع آگاه در وزارت اطلاعات اعلام كرد كه در جریان اغتشاشات امروز در مركز تهران كه طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماكن عمومی را به آتش كشیدند، تعدادی از عناصر گروهك تروریستی منافقین دستگیر شدند.
این در حالی است كه بعدازظهر امروز فرمانده انتظامی تهران بزرگ اخبار برخی رسانه‌ها و سایت‌ها مبنی بر كشته شدن چند تن در تجمعات امروز تهران را تكذیب كرد و گفت: تا كنون خبری از كشته شدن فردی به پلیس در تجمعات امروز گزارش نشده است.
سردار رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اخبار منتشر شده در برخی از سایت‌ها مبنی بر كشته شدن تعدادی از افراد در تجمعات امروز در تهران اظهار كرد: تا كنون خبری از كشته شدن فردی به پلیس گزارش نشده است و تا كنون كسی كشته نشده است.
وی ادامه داد: پلیس هیچ تیراندازی در تهران نداشته و ماموران حاضر سلاح جنگی به همراه ندارند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با تعداد دستگیری‌های صورت گرفته توسط پلیس با بیان این كه هنوز جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام نشده است، افزود:‌ تجمعات امروز بیشتر در خیابان‌های انقلاب و آزادی بوده است البته تعداد تجمع‌كنندگان هنوز برآورد نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر