کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

سفير انگليس به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «سايمون گس» سفير انگليس در تهران بعدازظهر امروز سه‌شنبه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران از سوي «دلفي» معاون مديركل اروپاي غربي و رئيس اداره اول غرب اروپا در خصوص دخالت‌هاي اين كشور در امور داخلي كشورمان به وي ابلاغ شد.
رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در نشست خبري امروز با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي گفت: حمايت از قانون شكني و تشويق آشوبگران ‌از سوي برخي كشورها، مداخله در امور داخلي ايران است و ما به شدت آن را محكوم مي‌كنيم و اين مخالف همه ارزش‌ها و اصول رايج در كشورها است.
مهمان‌پرست گفت: همچنان برخي از كشورهاي غربي در اين زمينه دچار اشتباه در محاسبه شده‌اند و حمايت از چند هزار نفر را كه در جهت آشوبگري حركت مي‌كنند،‌ به همكاري با يك ملت 70 ميليوني ترجيح داده‌اند و اين حركتي نادرست است.
وي اضافه كرد كه در همين زمينه سايمون گس سفير انگليس در تهران امروز به وزارت امور خارجه احضار خواهد شد.
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه سؤال كرد كه آيا جمهوري اسلامي در واكنش به موضع‌گيري‌هاي برخي كشورها از جمله آمريكا، ‌پاسخ مكتوبي ارائه خواهد داد؟ كه وي اظهار داشت: تحركات، ‌اقدامات و اظهارات مقامات كشورهاي مختلف در مورد ملت ايران با دقت و حساسيت كامل بررسي خواهد شد.
مهمان‌پرست با بيان اينكه ملت ما رفتار اين مقامات را كه برخلاف منافع ملي ما قدم برمي‌دارند فراموش نخواهد كرد، افزود: بحث و بررسي در اين زمينه انجام شده و سفير انگليس در تهران امروز به وزارت خارجه احضار مي‌شود و مراتب اعتراض ما نسبت به مداخلات مقامات آن كشور به وي ابلاغ مي‌شود.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين گفت: در چند روز آينده نيز برنامه‌هاي ديگري خواهيم داشت كه به اطلاع شما خواهد رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر