کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

دور تازه بازداشت‌ها برای فشار بر اصلاح طلبان

ابراهیم یزدی، دبيرکل نهضت آزادی ایران ساعت سه نیمه شب گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه خود در تهران بازداشت شد. همچنین گزارش می شود که لیلا توسلی، دختر محمد توسلی و خواهرزاده ابراهیم یزدی نیز ساعت یک و نیم بامداد در منزل پدرش بازداشت شد.
ابراهیم یزدی چند روز پس از انتخابات خرداد ماه، در حالی که در بیمارستان بستری بود، بازداشت شد و یک روز بعد آزاد شد.
عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر و رییس انجمن دفاع از حقوق زندانیان، بامداد امروز دوشنبه در خانه خود بازداشت شد.
آقای باقی از نزدیکان آیت‌الله منتظری است که از خرداد ۱۳۷۹ به دلیل پیگیری پرونده قتل‌های زنجیره‌ای نزدیک به سه سال را در زندان سپری کرد.
امروز همچنین ماموران امنيتی با مراجعه به «بنياد باران»، مرتضی حاجی و حسن رسولی، مدیرعامل و قائم مقام این بنیاد را بازداشت کردند و اسناد و مدارک آن را بنياد با خود بردند. محمد خاتمی ریاست بنیاد باران را برعهده دارد.
در رویدادی دیگر، علیرضا بهشتی شیرازی مدیر سایت «کلمه» هم امروز بازداشت شده است. کلمه نزدیک ترین وب سایت خبری به میرحسین موسوی است که اخبار و مطالب مربوط به او و دیگر معترضان را منتشر می کند.
پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون خط امام مجلس (پارلمان نیوز) هم از بازداشت نه نفر از مشاوران میرحسین موسوی خبر می دهد.
گفته می شود فروزنده، مسئول دفتر میرحسین موسوی و محمد باقریان، مشاور او صبح امروز بازداشت شده‌اند.
همچنین قربان بهزادیان‌نژاد، یکی دیگر از مشاوران موسوی که در زمان انتخابات رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود، امروز بازداشت شده است.
دوره تازه بازداشت فعالان سیاسی و چهره‌های اصلاح‌طلب درست پس از ناآرامی‌های گسترده روز عاشورا در تهران و برخی شهرها آغاز شده است.
با توجه به این که بسیاری از بازداشت شدگان از نزدیکان میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی هستند، به نظر می‌رسد که حکومت ایران در نظر دارد با این روش به میرحسین موسوی برای متوقف کردن اعتراض‌ها فشار وارد کند.
میرحسین موسوی که خواهرزاده‌اش به ضرب گلوله در روز عاشورا کشته شد، به عنوان یکی از رهبران معترضان ایران شناخته می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر