کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

آفتاب یزد به خاطر انعکاس خبر سخنرانی خاتمی اخطار گرفت

روزنامه آفتاب یزد از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد تذكر گرفت.

به گزارش ایلنا، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد به دلیل چاپ مطلبی تحت عنوان «ممانعت از سخنرانی خاتمی؛ خودجوش یا..؟!» در روزنامه دوشنبه ـ‌امروز‌ـ آفتاب‌یزد به این روزنامه تذكر داد.

در متن این تذكر آمده است كه در حالی‌كه عده‌ای اغتشاش‌گر با بی‌حرمتی به مراسم عزاداری حسینی در تهران اقدام به ترور، آشوب و وارد آمدن خسارت به جان و مال مردم عزادار و آتش زدن به اموال عمومی كرده بودند، بدون اشاره به حوادث زشت و بدون آگاهی دادن به مخاطب نسبت به این اعمال ضد امنیتی به بهانه سخنرانی مذكور مرتكب القائات زیر شده است:

1ـ عدم انعكاس شایسته برگزاری باشكوه و تاریخی مراسم عزاداری حسینی در سراسر كشور و تقلیل این حماسه ملی و مذهبی به رویدادی حقیر كه آن را در سطح «درگیری‌های تعدادی از تریبون‌داران، وعاظ و مداحان سرشناس و حتی خطبای نمازجمعه علیه اصلاح‌طلبان و سران این جبهه» معرفی می‌كند.

2- القای این ذهنیت كه ایجاد بلوا و تشنج در جامعه توسط طرفدارن دولت انجام می‌شود.

3- حمایت از سخنان مذكور كه با عبارات دو پهلو و تنش‌آفرینی مانند: «مرام حسین (ع) این بود كه باید ایستاد ولو این‌كه او را خارجی و خروج‌كننده علیه امیرالمومنین بداند»، موجب وهن قیام عاشورا و تشنج‌آفرینی بین علاقه‌مندان به آن حضرت و نظام اسلامی كشورمان گردیده است.

در این تذكر تصریح شده است از آنجا كه انعكاس دگرگون این رویدادها و تحریف واقعیت‌های جامعه به شیوه فوق مغایر با رسالت‌های مطبوعاتی مندرج در ماده 2 قانون مطبوعات است، لذا انگیزه آن روزنامه از عدم اجرای رسالت مطبوعاتی خود و بلكه حركت خلاف آن روشن نیست.

نجام رسالت مطبوعاتی مطابق ماده 2 و تبصره مربوطه و همچنین مراعات قانون كامل مطبوعات، وظیفه قابل اغماض نیست بلكه طبق ماده 35 تخلف از مقرارت این قانون جرم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر